Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu

Seattle

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

20 Juli 2015 | Verenigde Staten, Seattle

Woensdag 15 juli 2015
Zo door naar de volgende plek…Seattle
Naar de grens reden we erg soepleltjes met 2 reisleiders in front. Bij de USA grens was het vervolgens wachten…. Stoere mannen controleerde at random wat auto’s om ons sheen. Zij zagen eruit als mannen van CSI en klopte met schroevedraaiers onder de auto’s, controleerde op dubbele bodems. Je moest je sleutel afgeven, controle , praatje en dan kreeg je je sleutel weer terug.
Wij warden er niet uitgepikt. Zagen er natuurlijk erg onschuldig uit ;)
Eindelijk door de grens controle heen met 10 vragen: Wat kom je doen? Waar kom je vandaan? Hoe lang blijf je? etc. Moesten we vervolgens naar secrurity check 2…we mochten niet door als toerist. Gebouw in, 7 man op rij niets aan het doen en vervolgens na 5 minuten….’next’…… allevier vingerafrukken gegeven van alle 10 de vingers, en mijn ‘no pictures please today’ moest ik laten varen helaas want we moesten alle vier ook even in de camera kijken. Dezelfde vragen werden weer gesteld en hup naar de kassa…betalen en we mochten door……De mannen waren niet al te gezellig, hadden een serieuze blik met hun kogelvrije vest aan. Geen grapjes hier…….
Jill had uitgezocht dat we een outlet op de weg naar Seattle tegen kwamen dusse even uitgestapt onderweg ☺
Rit naar Seattle vervolgd .
Yves was de perfecte google maps man, een top co piloot!
Kirk om 1700 uur ontmoet en heeft ons wegwijs gemaakt op ons verblijf….. een boot…. Boot? Ik zeg een jacht.
Wauw.. 2 slaapkames, 2 badkamers, keuken, woonkamer, dek 1, ligdek 2. Ongeveer 15 meter lang, 6 meter breed. En uitzicht op Seattle…..Union Lake. Zo dan! Wij vermaken ons wel!!!!
Dit is het soort ‘pooierboot’ wat me prima bevalt, haha….liggen, zonnen, eten en drinken. Zo’n zeilboot met overstag, touwtje hier en daar ophijsen, fokkeschoot erop/eraf…meer gedoe volgens mij ;)
Ik sta te douchen met n lichtjes uitzicht op Seattle…(kleine douchecabine maar dat is dan echt niet erg) Supergaaf!
Mijn wakker worden uitzicht is over het meer naar de overkant, bootjes, kanos, peddelaars, grote bruine ganzen, kabbelend water, watervliegtuigjes ….heerlijk….wat relaxt! En zo ga ik ook slapen…wat een feest! ☺
Wel lachen, als we ergens in een winkel staan ofzo voelen we onszelf nog wat ‘schommelen’.
‘S avonds hebben we ons wat laten foppen in het restaurant. “Serieus Pie” heette de tent. Dan verwacht je dat ze daarde meest fantastische gevulde pie’s hebben…toch? Dus wij vragen naar de pies op de kaart…waar staan ze? Zijn het dus pizza’s! Als toetje raadde ze de coconut pie aan, specialiteit van het huis. Oke dan 1 delen..wel apart pizza met coconut, proberen maar! Nu kregen we een stuk taart met cocus; schiet mij maar lek!

Donderdag 16 juli 2015-07-12

Seattle in te voet, man man ik wist niet dat we ook in 1 dag de 4 daagse konden lopen. Vandaag is ons dat gelukt. Even een opsomming van de hoogtepunten:

Pike Market Place and the waterfront waar:
*de allereerste Starbucks zit
*Piroshky Piroshky, een Russische bakkerij hier beroemd
*heel veel mooie verse vis te koop is
*superdruk en erg toeristisch is
*De kaugommuren zijn (Is het art of gewoon goor?) Ik vond het erg leuk, het rook er naar bubbelgum zo zoet.
*langs Art museum gelopen….nee niet ingeweest.

*De bibliotheek, ontworpen door de Nederlander Rem Koolhaas. Een superindrukwekkend gebouw waar we in geweest zijn naar het hoogste punt. Mooi uitzicht, bijzondere architectuur. Enorm qua afmeting, boeken, mensen en computers.
*Pier 66
*Columbia Center, grootste gebouw

S’middags hebben de kids voor amusement gezorgd in het water op hun luchtbed en met een watertennis spel wat hier ligt. Zelfs de langvarende bootjes hadden afleiding. ☺

Vrijdag 17 juli 2015-07-12

Vandaag naar de Boeing fabrieken geweest en een rondleiding gehad. Erg indrukwekkend. Wat erg irritant en naar mijn mening volslagen overdreven was was dat je geen foto’s mocht maken. Geen tassen, camera’s of mobieltjes mochten op de tour mee. Dit werd bij de kassa, de lockers , in de filmzaal, in de bus steeds herhaald. Erg overdreven want je kwam total niet dichtbij en alsof je een Boeing thuis zou namaken?! Wat een gekken! Zwaar teleurgesteld was ik!
Het was wel erg indrukwekkend, alle getallen en afmetingen die we hebben gehoord. De technische informative, geen idee had ik dat de brandstof in de vleugels zat……
20 vliegtuigen komen per dag de hal uit alleen al de 747 serie al. 4 dagen duurt het om het vliegtuig in elkaar te zetten in de eindfase.
6 miljoen losse onderdelen! Was alleen jammer dat we een intonatie loze gids hadden die erg snel sprak……..Na 35 jaar was hij wat ingedut ☺

Zaterdag 18 juli 2015-07-12

Zo vandaag even rustig aan, ontbijt op de boot, koffie en om 10.00uur vertokken naar het gedeelte van Seatlle Center and Belltown waar de Space Needle is. Erg verwend maar na 5x in een grote stad in zo’n Euromast geweest te zijn, zijn ze wel allemaal hetzelde. Dus hebben we ons 4x 38 dollar/euro bespaard.
Tis hier (en Canada) best aan de prijs met de stand van de dollar.
We denken maar in euros….. dan valt het nog 10% mee ! haha
Rondom het park en de International Fountain was dit weekend
The Bite off Seattle. Zoals ze hier zeggen…”you can’t spell Seattle without ‘eat’ ! Overal eettentjes, muziek, kookdemonstraties
straatartiesten, kraampjes en te veel om op te noemen. Veel free sampels om te proeven, van yogurt, Goudse soja kaas!!!!????tot en met energie drink.
www.biteofseattle.com

Massa mensen, te gaaf om al die verschillende Amerikanen gade te slaan. Wat een verscheidenheid zeg! 100den verschillende kraampjes met verschillende producten…

Onderweg wat boodschappen meegenomen 1500 uur weer terug bij de boot. Tijd om te relaxen! Ik moet zeggen dat bootleven bevalt me wel ☺
Op het dek met mijn e-reader, wijntje, spa rood/lime stukje erin en een gezonde snack (rauwe groenten met dipsuas….ja ja de dipsaus, ikweet het maar maakt het wel lekker! aan board. Lekker liggen, af en toe zwaaien naar de langs komende passanten…. (die niet weten dat dit slechts een gehuurd exemplaar is;)….. over het meer naar de voorbijkomende watervliegtuigen, stand-up peddelaars, kano’s kijken…. Slokje wijn, een bladzijde lezen, even smeren, ach weer even zwaaien,zal ik op het zitdek weer even gaan zitten of op het ligdek op de grote dike kussens blijven liggen, wat een dilemma, wat een keuzes…. Lekker liggen, lezen , van het schommelende uitzicht over Seattle genieten, mmmm weer een slokje wijn…wat een verwend nest ben ik toch en ik geniet er zo van ☺!!!
‘S avonds ons goed gedaan aan de mee genomen sushi van de supermarket…… love it! Laat mij maar hier!
Na het eten nog even in de wijk Fremont een ijsje (nou zeg maar IJS gaan halen he Jill?!) met Dutch chocolate erop (hagelslag haha)

Zondag 20 juli 2015-07-12

Zo vandaag een relaxte dag, even in de ochtend naar de andere kant van Union Lake geweest met de auto. Daar waar we op uit kijken eens even van dichtbij bekijken.Gas Works Park heet het. Oude enorme roestige pijpen waar ooit een gasfabriek heeft gestaan. De pijpen tot een soort art gemaakt, en er een naam aan gegeven.
S’midags terug aan het kanoen geweestop het Union Lake. Echt supergaaf om op zo’n meer te kanoen met uitzicht op Seattle! Super indrukwekkend! Een druk meer waar vanalles gebeurt. Links en rechts stijgen en dalen er watervliegtuigen zo’n 100 meter bij je vandaan, grote toeristenboten, plezierjachten, zeilboten, etc etc. Een drukte van jewelste. Nu het is nu 21.10 uur is het meer bijna leeg.
Morgen naar Portland. Ik ga het missen hier. Ik maak al snode plannen om ergens in Nederland zo’n pooierboot neer te leggen. Nog wat MatriXjes te gaan. Doen we eerst een van Wijk sloepje ;)

• 20 Juli 2015 - 13:03

Ineke:

Wij hebben weer genoten van je reisverslag. Wij kunnen ons nu voorstellen hoe het er daar uitziet na het FT van afgelopen zaterdag. De Nederlandse architect Rem Koolhaas is een neef van Nous. Veel plezier nog en een dikke kus voor jullie.

• 21 Juli 2015 - 13:12

Con Bert:

Hebben weer genoten van het reis verslag vooralna het zien met de beelden van ft kan je het goed mee beleven geniet er maar lekker van alle vier dikkepakkerd

• 22 Juli 2015 - 09:28

Puck:

hallo fam zo te lezen hebben jullie het weer erg na .je zin geniet er van.knuffel van ons xxxx