Maui Lahaina - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu Maui Lahaina - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu

Maui Lahaina

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

29 Juli 2015 | Verenigde Staten, Lahaina

Vrijdag 24 juli
Naar down town Lahaina gelopen, het dorpje waar we zitten. Super relaxt, aan het water, winkels, restaurants, erg vriendelijke mensen. Spullen in de winkels zijn best duur hier. Of je nu een t-shirt wilt kopen of levensmiddelen. Voor een pak muesli betaal je zo 6 dollar, een watermeloen kost 15 dollar, een komkommer 4 dollar. Het is hier super warm, je wilt niet in de zonlopen hier, we zoeken constant de schaduw op.
Seen it in Lahaina:
Front Street
Banyan Tree
Pioneer Inn
Prison Building
Theater
S’middags naar het zwembad geweest. In de loungehutten is het goed uit te houden. Je want je dan echt in luxe! Fatastisch, alles ziet er prachtig verzorgd en bijgehouden uit op het resort.
Dat is wel eens anders als je langs prive huizen loopt, dan heb je het idee dat ere en hoop Hawaiaanse Malle Pietjes zjn.
Gegeten aan het water, bij de ‘best burger in town’ ☺
Het licht gaat hier al uit om 19.15 uur ongeveer…. om 19.45 uur is het donker. Maakt het wel romantisch met alle lichtjes en vuren die ze hier aan doen.
‘S avonds hebben we de kids even een stukje Elvis in de opvoeding meegegeven door theather kaarten te kopen voor een optreden van Darren Lee die hier optreedt. Hij won in 1997 de World Elvis Competition in Memphis. Daze man is op Maui komen wonen en doet hier ook nog eens goed voor de voedselbank en hulpbehoevende kinderen. Elvis was enorm populair in Hawaii, heeft hier ook in het leger gezeten en werd hier op handen gedragen. De show was super leuk, hij deed het erg goed en klonk echt. www.BurnnLove.com
Kaarten waren wel achteraf gezien wat te duur maar ach er gaat ook een stuk naar het goede doel…..

Zaterdag 25 juli 2015
We hebben de auto opgehaald en zijn in Kapalupa gelijk naar een strandje gereden. Strand, snorkelen, liggen, boekje lezen en even niets. Genieten van het uitzicht en het geluid van de zee. Vooral in de schaduw blijven want in de zon is het te warm. 33/34/35 graden met een flinke vochr=tigheid voelt aan als 40 volgens mij.
Airco winkels/restaurants en de auto is top om te zitten! ☺
Wie denkt dat Kapalupa een dorpje is heeft het mis. Dit is de naam van de streek/berg/gebied met de resorts en hotels die daar liggen. Tussen de resorts liggen dan redelijk modern winkelcentra met slippers stores maar ook met de Louie Vutton van daze wereld. Die resorts zijn redelijk over de top qua luxe. Je ziet tuinmannen de struiken bijsnoeien, de propjes van de grond halen, mensen bedienen. (Te dikke Amerikanen die vervolgens in een te luxe stoel met uitzicht op de zee een hamburger geserveerd krijgen…) Gaaf om te zien, geld moet rollen!
‘S middags nog het zwembad ingegaan en na de douche had ik even water genoeg gezien ☺

Zondag 26 juli 2015
Een 5 uur durende excursie snorkel/boottocht/met dolfijnen spotten. We moetsen ons om 7.15 melden bij de Warf, een winkel tevens kantoor, naar de kade bij #nr 1 melden en wachten.
In de tussentijd was er in het water al een surfwedstrijd in volle gang. Guppies vanaf een jaar of 6/7 gingen het water in en probeerde zolang mogelijk op de golfen te staan met hun board.
Als zij klaar waren kwam er een andere leeftijdscategorie.
Op de kade stonden witte jury tenten en riepen om welke categorie er bezig was. Leuk om te zien. De kunst is om te wachten op de perfecte golf.
Inmiddels konden wij de boot op, kregen ontbijt geserveerd en gingen met de boot naar een ander eiland, Lana’i
Onderweg stopte de boot, motor uit en kwamen er zeker (ik overdrijf echt niet, gegevens van de kapitein) 100 dolfijnen rondom de boot. Hoe gaaf was dat! Grote, kleintje die je echt zag springen, spelen met elkaar. Kunst was om ze dichtbij op de foto te krijgen, tis gelukt maar was lasting. Veel leuker om te kijken wat ze deden. Erg bijzonder om dat zo van dichtbij te zien.
Jill was toen we verder gingen al beneden gaan zitten met ene wat onstabiele maag. Mike ging er op een gegeven moment ook maar even bij zitten, voelde zijn maag ook wat. Het waren best hoge golfen, ruige zee, maakte aardig wat meters in level verschil.
Op de snorkelplek aangekomen en het water in. Ook daar waren wat golfen en lag je niet echt rustig in het water. Yves terug op de boot na het snorkelen voelde ook zijn maag…….
Mmmmm, al met al hebben er dus drie de BBQ lunch overgeslagen ☺ Met de mannen ging het op een gegeven moment weer op de terugweg. Jill heeft er iets langer over gedaan. Voor haar was het een lange terugrit.

Maandag 27 juli 2015
Vanmorgen gepland om naar een koffie plantage te rijden. Net zoals op The Big Island is er hier ook een koffie plantage.
We dachten dat daar ook een rondleiding/uitleg/winkeltje/proeven was maar we stonden voor een dicht hek. Het commerciele van de Kona koffie lag hier iets anders. Iemand deed het hek voor ons open en we mochten wel naar binnen. We reden wat rond op zoek naar het Maui koffiehuis.
Blijk je daar alleen maar stukken grond (plots) te kunnen kopen om een huis op te zetten. Vervolgens krijg je ook je eigen stuk koffie plantage om bij te houden. Zag er geweldig uit!
Maar….. wees gerust, onze koffie koning vindt het toch iets te ver weg…….
Gelukkig strand en snorkel spullen meegenomen en een mooie baai in het noorden opgezocht; Honolua Bay.
Kids kwamen enthousiast uit het water, hadden zeeschildpadden gezien. Er was inderdaad een rots waar je ze vanuit de kant al zag liggen. Supergaaf, er zwommen/ lagen zo’n 8 van die turtels rond.
Mike en ik vervolgens het water in. Nou….. ik moet eerlijk bekennen dat ik me op een gegeven moment de tandjes schrok.
Leuke prachtige gekleurde vissen op de bodem en op een gegeven moment zo’n turtle in mijn vizier op nog geen 2 meter. Ik wist niet hoe snel ik aan de kant moest komen. Das best groot om tegen te komen. Mike zag het niet, ik maakte alleen een hoop herrie….vergat dat mondstuk uit mijn mond te halen toen ik hem probeerde wijs te maken van die schildpad. Mmmmm maar even het water uitgegaan en vanaf de kant gekeken ☺
Picknick spullen meegenomen en in de schaduw gelunched…..met het meest mooie uitzicht over de baai.
S’avonds in Lahaina gegeten en een shaved ice gehaald. Getipt door Tripadviser….dat hebben we geweten, de rij was behoorlijk lang maar het wachten waard! Ululani’s www.UlulanisShaveIce.com
Morgen naar de laatste vakantie bestemming Wailaha op het zelfde eiland maar dan een stuk naar het zuiden.

• 29 Juli 2015 - 17:26

Edin:

Klinkt weer mooi allemaal. Wat betreft de boottocht, Miek heb je toch de zeebenen van ons.
    Je hebt ook schildpaddensoep, kan je daar misschien mee beginnen !!!

• 29 Juli 2015 - 17:31

EDIN:

Nog even genieten de laatste week. Liefs van ons

• 02 Augustus 2015 - 12:22

Colberts:

Weer een leuk geschreven verhaal vanjullie reis nu de laatste dagen word het ook weer genieten het weer hier word ook beternu nog veel plezier xxxx