Collingwood Georgian Bay - Reisverslag uit Québec, Canada van vierengelen - WaarBenJij.nu Collingwood Georgian Bay - Reisverslag uit Québec, Canada van vierengelen - WaarBenJij.nu

Collingwood Georgian Bay

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

08 Augustus 2017 | Canada, Québec

Vrijdag 28 en Zaterdag 29 juli 2017
Omdat de reis naar Collingwood toch iets verder dan gedacht was zijn we een dag eerder weggegaan in Quebec zodat we de de reis in tweeën konden splitsen. De tussenstop was Kingston waar we het Holiday Inn hadden geboekt voor 1 nacht. Het hotel lag in de haven en op loopafstand van het kleine centrum. Begonnen in het zwembad en daarna het centrum ingelopen om iets te eten. Het is een naar ons idee wat shabby stadje, wat onverzorgd, veel aan onderhoud onderhevig en een bijzonder sfeertje waar je niet helmaal je vinger kunt opleggen. Niet om meer dan een dag te zitten vonden wij. Maar wellicht als je je meer in de stad zou verdiepen kun je er vast veel meer uithalen. Rondom de haven was het gezellig en de zonsondergang was prachtig. We wilde vervolgens op het terras van het hotel nog iets drinken omdat daar een bandje speelde. Maar daar dacht de dame op het terras iets anders over. Zij had directe instructie van haar ‘meerdere’ gekregen om de komende 20 minuten niemand toe te laten op het terras????
Wellicht was het bier op? Stoelkussens niet genoeg? Allergisch voor Nederlands gasten?
Tafels en stoelen genoeg onbezet op het terras maar helaas, wij mochten geen plaats nemen. Schiet mij maar lek! Ook jammer voor de band; je wilt toch juist veel publiek?
Zaterdag ontbeten in de straat bij een soort ‘ontbijt traiteur’ op het terras achter de winkel want
Holiday Inn kon de boom in, niets ontbijten daar! De straat was afgezet omdat er die dag activiteiten georganiseerd werden in Kingston. Er werden tenten opgezet er er was weer een farmersmarket met producten uit de omgeving. Daar hebben we even over heen gelopen en zijn doorgereden naar Collingwood. Heerlijk bij Toronto in de file gestaan…. Het leek Nederland wel waardoor we er 1,5 uur langer over hebben gedaan.
Aangekomen bij onze volgende stop, een huis gehuurd op een park. Tassen uitgepakt naar het centrum van Collingwood gegaan waar een Elvis festival aan de gang was. Straten afgezet en het thema ‘Relaese your inner Elvis’ hebben we inhoud gegeven. Onze innerlijke Elvis hebben we flink de ruimte gegeven! Het blijft natuurlijk fantastische muziek! Mensen waren verkleed als Elvis, verschillende optreden, bands en een boel foodtrucks. Dames hadden zonnebrillen met gitaren op, mannen liepen in Aloha shirts, je kon Elvis henna tatoes laten zetten, kortom je keek je ogen uit!

Zondag30 Maandag 31 augustus,
Vandaag en morgen twee zonnige dagen voorspeld dus hup een paar uurtjes naar het strand! De mannen zijn eerst even de gym in geweest. Met een koffie to go de auto in en een kleine 20 min naar het strand gereden. Bij Georgian Bay kun je aan een kilometers lang strand zitten op gedeelte nummer 1,2,3,4,5 of 6.
Bij gedeelte nummer 1 zit je op het strand aan een weg waar auto’s rijden en wat winkels zitten en een enorme kermis achter is. Bij nummer 3 mogen alle honden het water in dus wij zaten vervolgens bij 4, 5, en 6.
Deze dagen dus in de relax stand geweest en gelezen, om ons heen gekeken, langs de vloedlijn gewandeld, geluncht en lekker rustig aan gedaan.
Van het strand gekomen boodschappen gedaan voor de BBQ die hier bij het huis staat. Jill had haar Hershey Smores gevonden dus het toetje was hiermee bepaald!
Maandagavond nog naar Sunset Point Beach gereden om de zon onder te zien gaan….hoe romantisch was dat! (En met ons dachten nog meer mensen, kinderen, yogaclubjes en honden dit ;)

Dinsdag 1 augustus 2017,
Goodmorning Collingwood! Vandaag zou het minder weer worden dus hadden andere plannen maar omdat de zon scheen en er geen vuiltje aan de lucht was hebben we er nog maar een paar stranduren aan vast geplakt.
Daarna even naar bij haven van Collingwood gereden maar daar was niet heel veel bijzonders.
Weer de BBQ aan en heerlijk chill avond bij het huisje. We hebben dit keer wel binnen gegeten want de muggen waren niet te tellen. Zo ook onze muggenbulten. Volgens Mike heeft hij bij de volgende bult een bloedtransfusie nodig! (Pfffff……mannen!)

Woensdag 2 aug 2017
We zijn naar de Scenic Caves gereden die in de Blue Mountains liggen. Het was iets anders dan we in gedachte hadden want dit was een heel aangelegd Adveture Parc. De route liep langs verschillende rotsen en inhammen de ‘caves’ waar je in, onderdoor of langs kon. Met leuke namen als ‘Naturalis refrigerator’ ‘lovers rest’ ‘concilie chamber’ met elk hun eigen verhaal, het waren er 17. Wij dachten dat het meer een natuurgebied was zoals in Banff maar dat was het dus niet. Afgerekend en het Parc maar in. Achteraf waren wij blij dat we vroeg waren omdat dit ook een mooi park voor summercamps scheen te zijn. Halleluja! Toen wij eruit gingen kwamen hele schoolklassen binnen….. dat hadden we niet gewild op de al smalle route en rotsen en trappen die je beklom. Het was een mooi gebied en leuk om even geweest te zijn. Sommige caves waren wel erg smal…. Hier heb ik mijn claustrofobie ontdekt….. ik liep een stuk grot in en het scheen dat je (achteraf) maar een paar meter moest lopen om er vervolgens aan de andere kant weer uit te kunnen. Wist ik veel….ik hoorde op een gegeven moment een niet al te dikke mevrouw zeggen dat ze vast zal met haar ‘boobs’…. Euh de wetenschap OF ik eruit kon aan de andere kant, dat er voor en achter mij mensen liepen en vastzaten, ik er dus niet uit kon wanneer ik wilde en klem stond van de voorkant van mijn boobs en de achterkant van mijn kont (zo smal was het…)deed mij besluiten om niet verder te gaan….. ik heb omgelopen….
Jill en Yves hebben het wel getrotseerd de “fat man’s misery’ zoals de grot heet. Rechterschouder naar voren….. rugzak kon niet mee want dan zat je vast en opzij schuifelen naar de nadere kant. Stoer hoor!
Naar de andere kant gelopen en daar was de Suspension Brigde met een prachtig uitzicht naar Georgian Bay en de Blue Mountains. De brug had een bijzonder ophangsysteem waardoor er speling in de brug zat en je flink wiebelde.
Daarna naar de Blue Mountain Village gereden om door het wintersport plaatsje wat rond te lopen en te lunchen. Het was erg warm, de kinderen speelde in de fontein!
In dit dorp kon je ook heel veel activiteiten doen zoals wall climing, met de gondola, midgetgolf op gras, en een Mountain Coaster waar je met een rotgang in een soort achtbaan naar beneden gaat. Jill en ik hebben hem beleefd afgeslagen, Mike en Yves hebben hem gedaan. Yves en Mike kwamen wel wat strakgetrokken benden. Door de snelheid zit echt het vel achter je oren.
We hebben na het eten de dag afgesloten met een potje badmintonnen (mannen gewonnen) en we hebben ons op een nieuwe sport georiënteerd….. hoefijzerwerpen! We wisten niet dat het bestond maar we hebben een nieuwe hobby gevonden ;) Enorm gelachen…Jill schijnt een talent te hebben…. Beter als je een meter of 10 uit haar buurt gaat staan!

Donderdag 3 aug. 2017
Vandaag de Apple Pie Trail gereden. applepietrail.ca een route langs allerlei activiteiten te doen, te proeven en te kopen. Je kunt uit zo’n 39 dingen kiezen , tis wel wat zoeken hier en daar.
We zijn van Collingwood waar we zitten naar Thornsbury gereden, hier wat rondgelopen, klein stelde niet heel veel voor. Meaford nog minder waar we even koffie gedronken hebben …nou koffie?!
Grandma Lambe’s sprong er wel uit. Een familie bedrijf wat begon met appels maar door de jaren ook appeltaarten, cake’s, jam en pie’s zijn gaan maken. Bij Thornsbury Village Cider House & Brewery hebben we de verschillende soorten cider en bier geproefd die ze daar maken. Nu moet ik mijn mening van cider even bijstellen want wat ze hier met cider doen was echt goed te doen.
Een kleine zelfguide tour wat betreft geschiedenis van deze Thornsbury hadden ze leuk op de muren geschilderd. Het was een leuke tour om te doen en weer hier en daar uit te stappen om farmers producten te proeven of te bekijken.
S'avonds zijn we bij de bierbrouwerij Northwinds in Collingwood gaan eten. Ze serveren daar geen meter bier maar 14 glaasjes op een uitgehold skateboard, erg origineel! Nee die hebben we niet gedaan.. een gewoon biertje genomen maar met de meest originele namen. Zo had ik een crowded camper. Maar je kon ook een rad dog, moonlit wit, prettig river, broeken paddle, rainmaker IPA, of een rooster tail bestellen. Mooie afsluiting van de dag om marshmallows boven de BBQ te roosteren s'avonds met als extra op je zoetigheid een geroosterde mug :)
Morgen door naar de volgende en laatste vakantie bestemming Toronto. Daarna is het weer een tijdje over met zo’n lange Quality family time……