Paris ! - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu Paris ! - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu

Paris !

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

04 Augustus 2010 | ,

Lundi 3 augustus 2010
Nu kun je veel van ons zeggen, maar niet dat we nooit gevlogen hebben en dat we geen ervaring hebben op vliegvelden met boarden, gates, en overstappen.
Dat we 6 uur vertraging hadden wisten we maar hielden toch vaak onze vlucht in de gaten qua informatie of er iets veranderde qua tijd. Je weet maar nooit. Luisteren aandachtig als er iets werd omgeroepen en hadden alles onder controle dachten we. Rond 1415 gingen we eens rondkijken of we moesten boarden (we zouden 1450 vertrekken) maar zagen op de borden en bij de gate nog niets gebeuren met onze vlucht. Maar weer afwachten, weer eens vragen oftie wel ging om de beloofde tijd…..hij moest nog aankomen het vluchtnummer wat wij hadden…..puf hebben wij dat? Dat ging dan nog wel een uurtje worden. We zagen wel een ander Transavia toestel staan, maar die was voor een ander vluchtnummer. Nu staan we op ons gemakje te kijken hoe daar de tassen en koffers worden ingeladen ziet Mike ineens dat de tassen van de kids dat vliegtuig ingaan (die zijn nogal opvallend en zou wel heeeel toeavallig zijn als er precies dezelfde blauwe en roze bloementassen het vliegtuig daar ingingen…….wij rustig wachten tot het bericht boarden op de schermen komt. Dat komt er niet. En ineens ziet Yves een andere groep wachtenden naar dat toestel (met ander vluchtnummer maar met onze tassen )lopen ......dus wij erachter aan………
Volgens een stuardoos was ons vliegtuig al weg……euhhh wacht even Truus, we zien net onze koffers in dat vliegtuig gaan …….navragen, navragen, goh klopte…..verder niets gecontroleerd qua tickets en paspoorten……."ga maar"....wij rennend dus tussen andere vliegtuigen door (hier liepen af en toe ook hordes mensen naar toestellen van Ryan air en Easy Jet ) dus als laatste het vliegtuig in. Achter ons ging de deur dicht……waar het mis is gegaan is nog steeds een raadsel. Op de informatie borden hebben ze niet het boarden vermeld (met nog een ander gate ook….) En hoe we info vroegen over onze vlucht niemand was echt duidelijk. Of we nu in het goede vliegtuig zaten of niet…deze ging naar Parijs en onze tassen zaten erin. Met een hele grote diep blije zucht namen we plaats……..
Met de taxi naar het hotel (taxichauff dit keer met een enorm vergrootglas om zijn stratengids achter het stuur te kunnen lezen.) Hij reed als een dolle, toeterde vaak en wij vroegen ons af oftie het allemaal goed zag. Met toeslag (tout es supplement!) voor meer personen in een taxi, meer koffers etc etc tenslotte bij het hotel aangekomen. Goh was me een dagje wel. Zijn weer een leuke ervaring rijker. We zijn er zitten in een leuk Frans hotel in Quartier Latin, net een heerlijke salade chevre chaud met een prima roseetje als diner . De wijk is top waar we zitten. Terrasjes, eettentjes. Lopen de straat uit en zitten bij de Seine. Liepen net over een brug waar veel mensen zitten te picknicken, zag er gezellig uit. Fles wijn in het midden en veel jongeren bij elkaar. Op deze brug hingen allerlei hangslotjes, wel honderden met en zonder initialen, wel of niet versierd. Ga er morgen achter komen wat de betekenis is. Truste, ben gesloopt. Bonsoir !Grande bisou X

Mercredi 4 augustus
Zo eerst eens een ontbijTJE in het binnentuinTJE! (10 vierkante meter) van het hotelleTJE aan een klein tafelTJE. Alles is hier dus Petit . Vandaag de toerist uitgehangen en in les cars rouge gezeten, klinkt in Parijs heel wat maar is gewoon een open toeristenbus dierondrijdt. Hebben wel gelijk alle hoogtepunten gezien. We zitten schuin aan de overkant van de Notre Dame dus daar eerst naar toegelopen. Er was een kerkdienst bezig, mega veel toeristen in de rij om naar binnnen te gaan, deze rij ging erg snel. Een blik naar binnengeworpen en daarna de bus in (We gaan nog wel omhoog hem beklimmen maar de rij was nu iets te lang) De stad is trouwens overgenomen door de toeristen, je wil niet weten wat er (inclusief ons natuurlijk) hier allemaal rondloopt met camera op zijn buik of met een plattegrond. Volgens mij zijn de echte Parijzenaren gevlucht. Langs musee D’orsay, bij Galeries Lafayette in de buurt koffie gedronken. Onze Paris viel achterover wat we moesten afrekenen voor haar flesje water (€4,80). Ze schonk hem voorzichtig in, dronk hem op tot de laatste druppel en kreeg er echt niets meer uitgeperst. Het drinken is inderdaad prijzig, het eten valt ons mee. Ja een frisje is inderdaad €4,80 of ze durven €3,00 te vragen voor een blikje. Espresso tussen de €2 en de €2,50 en cafe au lait ook €4,50. Ach je bent niet iedere week in Parijs……moet kunnen.
In La Fayette geweest, nee niets gekocht, over de Champs Elysees (wat Yves herkende ….”hey hier komen die fietsers langs”) langs Arc de Triomphe, bij de Tour Eiffel uitgestapt; hier gaan we van de week nog naar boven. Verder langs Hotel des Invalides, uitgestapt bij het Louvre, niet binnengeweest maar even rondgekeken. Over de hangslotjes brug (de Mitterrandbrug) terug naar het hotel gelopen. Op deze brug over de Seine verzegel je je liefde voor elkaar om een hangslotje aan het hek te hangen met allebei je naam erop. Wat romantisch! Een gave stad Paris, sfeer is ontspannen ondanks de drukte, prachtige gebouwen waar je ok kijkt, mooie beelden. De pastis smaakt hier trouwens toppie.
Ies bedankt voor je tips, gaan we zeker doen! Morgen weer onze wandelschoenen aan en kijken wat dag 2 ons gaat brengen…….Foto´s volgen.......

• 04 Augustus 2010 - 16:58

Vierengelen :

Place Vendome....we hebben de chauff van de bus gevraagd heel hard door te rijden en gas te geven.....voor onze Paris er erg in zou hebben waar ze was..... ;)

• 04 Augustus 2010 - 19:48

Paris:

Hihi ik viel inderdaad bijna achterover.
    4,80 voor één glas water.
    En dan te bedenken dat ik een glaasje water in portugal voor een euro had.Hetzelfde flesje!!!Jaa, best grote overstap van portugal naar parijs.
    Maar hier is het natuurlijk helemaal super! Vandaag weer veel gezien en meegemaakt (dat mama natuurlijk weer heel leuk heeft samengevat en daar een verhaaltje van heeft gemaakt)
    Nog een paar daagjes Parijs! Ben benieuwd wat ons morgen te wachten staat :)

Liefs uit Parijs

• 04 Augustus 2010 - 19:57

Paris:

O ja nog een dingetje vergeten...
    We hadden geen 6 uur maar 7 uur vertraging.
    Hebben dus 9 uur op het vliegveld gezeten...
    En een middagje Parijs misgelopen.
    Maar het was gelukkig ook erg gezellig op het vliegveld