Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van vierengelen - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van vierengelen - WaarBenJij.nu

Vancouver

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

15 Juli 2015 | Canada, Vancouver

Vrijdag 10 juli 2015

Na een hele relaxte vlucht van 10 uur, 3 films, 2 matige KLM maaltijden verder zijn we geland op Vancouver. In het vliegtuig zaten heel toevallig we in de buurt van de ouders van Kara, vriendin van Jill (uit haar golfperiode waar ze nog steeds veel contact mee heeft). Kara is voor 2 maanden in Vancouver voor een werk/stage ervaring. Papa is Canadees en zij hebben een huis een uur vliegen boven Vancouver. Met Kara, papa en mama Kara bij Starbucks op het vliegveld koffie gedronken en bijgekletst.
Te grappig; mama Kara stuurt papa Kara af een toe naar het huis in Canada want dan hebben ze ff rust. We kennen papa en mama Kara idd van de golfbaan en ik kan me daar alles bij voorstellen ☺
Aangezien de rij bij de taxi’s eruit zag alsof je over 1,5 uur nog niet aan de buurt was hebben we besloten de skyline metro te nemen.
We stapten zowat voor de deur van het 20 etage hoge gehuurde appartement uit. Perfect timing!
Het appartement heeft een waanzinnig uitzicht., het heeft vanaf de grond hoge ramen rondom. Lijkt op het appartement uit 50 shades ;) Oke klein detail het is 4 keer kleiner maar dat mag de pret niet drukken.
Spullen neergezet en naar Canada Place (havengebied) gelopen aan het water waar cruise schepen liggen, daarna wat gegeten in een hippe Thai. Als daar nieuwe mensen binnen komen en weggaan zegt de hele crew je gedag met wat oerkreten, komisch!
Om 8 uur hier lokale tijd trokken we het niet meer en zijn gaan slapen. We waren toen zo’n 22uur wakker…….

Zaterdag 11 juni
Rondje Vancouver gelopen en gevaren:
Over de brug naar GranVille Market. Een grote versmarkt in een gebied van leuke kleine winkels. Vanuit daar een False Creek Ferrie genomen naar Science World. We liepen toevallig tegen een Latin Festival op, dans, eten, drinken. Jammergenoeg ging het een beetje regenen en zijn doorgelopen naar China Town.
Daar gelunched in een Chinees restaurant. Geweldig om om je heen te kijken. De dame die ons bediende kwam gelijk aan met 4 bekers thee “ ik ben niet ziek hoor “ probeerde Mike haar nog duidelijk te maken…… geen begrip ☺
We waren de enige toeristen daar….. bomvol, mensen moesten wachten om een tafel te krijgen. Ik had iets besteld met garnalen ballen…. Geen idee wat ik zou krijgen, zwommen die geperste ballen in een soort dikke haaievinnen soep. Met maizena denk ik. Nu 5 uur later heb ik nog geen trek ☺
Daarna de wijk Gastown opgezocht. Daar waar de eerste stoomklok staat in de oudste wijk van Vancouver. Ook staat het standbeeld daar van ‘Gassy Jack” waar Gastown naar vernoemd is, een Engelse Zeeman die een lokale saloon voor de lokals opende. Mike had een korte route via West Hasting Street.
Oeps!!!!!! alsof we in een foute film terecht kwamen. Wat een tiepes…met geen pen te beschrijven. Een hele straat vol zwervers, speed en crack tiepes, volle verzamelde winkelwagentjes, rotzooi, gillend tiepje dat verward de straat over stak. Bordjes bij jongeren met “we just want to get high and chill out”, mensen in slaapzakken, er hing een bijzonder apart sfeertje. Ik heb mijn ogen uit gekeken. Ze zagen er niet erg fris uit. Mensen op sokken, blote voeten, vuil en vies. Ik zou een straatje omlopen als je zo’n tiep tegenkwam. Zo jammer dat je op die momenten geen foto’s kunt maken. Daarna maar ff bijgekomen met koffie.
Het lijkt trouwens hier wel “HONGCOUVER”….wat een Chinezen!
Echt overal, de stad lijkt overgenomen.
Beetje gewinkeld en wauw wat een enorm contrast. Staan we ergens in een warenhuis, “Holt Renfrew” til ik een paar schoenen op van 1.240 euro, plastic slippers met een bloem voor 330 euro? WTF? Hier liepen allemaal Chinezen met teveel geld volgens mij. Snel doorgelopen, mijn mond viel open. Wat een contrast met die zwervers………
Je ziet op straat toch wat armoedige types rondopen. De Canadees hier is niet bepaald charmant….. in dat warenhuis liep ineens een heel ander publiek rond.
Daarna bij Steam Works Brewing www.steamworks.com (een lokale bierbrouwerij) een killing cucumber ale besteld. Mijn voeten doen het niet meer na vandaag…. Straks nog ergens wat eten en daarna met een prachtig lichtjes uitzicht over de stad in slaap vallen.

Zondag 12 juli 2015

Zo vandaag een rondje om Stanley Park gefietst. Te gaaf! Het park ligt aan het water en je fietst dus een stuk langs de open zee. Veel toeristen natuurlijk op het rondje maar dat mocht de pret niet drukken. Langs indrukwekkende totumpalen geweest en daarna met Kara afgesproken voor een lunch in het park. Erg leuk van haar alle werk en woon ervaring te horen. Gisteren spraken we een meisje in de Starbucks dat haar kappersopleiding afgerond had in Nederland en een jaar hier aan het werk was. Ze wilde niet meer terug. Moest wel want je mag maar een jaar blijven hier maar haar doel was om terug te gaan, en dan te gaan sparen voor het volgende avontuur. 21 was ze, mooi doel, ze wist wat ze wilde!
Na de lunch door een leuke winkelstraat gelopen (tja en af en toe een winkel binnen ;) Even opgefrist en om 1630 weer de deur uit om naar een voetbalwedstrijd van de White Caps te gaan.
Kopen even kaartjes een uur van te voren….maar dat ging nog niet zo soepel! 30 duizend man was ons voor! Bijna uitverkocht. We hadden met pijn en moeite nog 2x 2 stoelen net 2 rijen boven elkaar. De dames lekker bij elkaar over de outfits, de kleuren, de menigte erom heen en de mannen hadden het over het spel en alle technische kwaliteiten. Bij de Vancouver White Caps speelden Rosales voorheen bij FC Twente en Nemeth voorheen bij NEC
Pfff ik was blij dat we 2x 3 kwartier mochten zitten.
Helaas verloren met 0-1, een kleine tuinkabouter van 1.50 scoorde……grrrrr….. jammer.
Het sfeertje was supergaaf. We zaten bij het Hooliganvak in de buurt. Klinkt hier heftiger dan het is. Gaat super sportief. Er staat de hele wedstrijd een adhd tiep in het oranje te springen voor het vak om de boel leuzen te laten roepen en te laten klappen, springen en bewegen. God die man is complete gesloopt na de wedstrijd. (en hij heeft er misschien 5 minuten van gezien) Na al dat vele geloop heb ik gewoon de pijn in mijn scheenbenen ☺
3 dagen onderweg en ik heb de 4 daagse al in mijn broekzak!
Anyway na de wedstrijd heerlijk slecht afgesloten bij een restaurant genaamd “Beer and Pizza”. Ik hoef niet te vertellen wat we gegeten en gedronken hebben.

Maandag 13 juli 2015

Een dagje Vancouver Island. Euhhhh hier hadden we de voorbereiding niet helemaal top gedaan. ;)
We dachten dat doen we wel even………. Euhhhhhh dat deden we ook maar niet ‘even’.
45 minuten naar de boot gereden
1,5 uur varen naar de overkant
45 minuten in de bus naar Victoria
(en we wilde ook weer terug dezelfde dag☺)

We zijn blij dat we ervaring hebben om in grote steden te rijden…..
Met een hoop enrichtingsverkeer was het een uitdaging de stad uit te komen.
Ohja ik heb trouwens mijn plek moeten opgeven aan iemand die dus iets sneller en effectiever kan kaart lezen en met google maps kan omgaan…… grrrrr……de 2e zwarte dag in mijn vakantie…..
De eerste zwarte dag was voor mij om hier in de lokale supermarket een leesbril +1 op de kop te tikken. Mijn ontkenningsfase is niet langer. Ik moet er mee dealen, het is zover.
Met 3 hulpstukken ruilt Mike me in zat ooit bij de overeenkomst.
Na bril en haarverf nog 1 te gaan…….
Euhhh we dwalen af….. uiteindelijk na een supergave reis met de BC Ferries aangekomen in Victoria. Onderweg nog Orka’s gezien!
De Inner Harbour gezien, Parlement building aangetikt, winkels, en onze new expericience met Teavana. Een supergave thee winkel waar een een uitgebreide uitleg kregen. Een thee laten mengen (blij dat ik maar 100 gram bestelde want ik was 23 dollar armer……… Blijkt het dus het een concept van de boefjes van Starbucks te zijn.

Dinsdag 14 juli 2015

Vandaag ruim anderhalf uur naar boven gereden naar de Olympische plaats Whistler. In 2010 waren daar de winterspelen.
Mooie tocht door de Bergen er naar toe. Het meisje bij het benzine station hoopte dat ‘smokecity’ er nu door de regen beter aan toe was. Ze zijn de afgelopen periode erg met bosbranden in de weer geweest. Wij hebben er niets van gemerkt.
Supergave, verzorgde wintersport plaats. Het was er enorm druk met stoere mountainbikers die met fiets en al de gondel in gingen om vervolgens op een speciaal parcours naar beneden te komen.
In de winter staan er rijen met skiers, vandaag stonden de bikers in een enorme wachtrij.
Bij een meer tussen de middag gepicknickt, nog langs een Niclaus golfcourse geweest, Green Lake (dat is dus echt groen of blauw afhankelijk van de manier waarop je er naar kijkt) aangetipt en weer terug naar de stad gereden.
Morgen vervolgen we de reis naar Seattle!

• 15 Juli 2015 - 14:03

Ineke:

Wat een gezelligheid weer. Ja, die leesbril eens moet het er toch van komen.
    Kan je de prijzen beter bekijken

• 15 Juli 2015 - 14:08

Ineke:

Ik was nog niet klaar: Nog veel plezier en tot mails

• 15 Juli 2015 - 17:17

Con En Bert:

Hallo daar jullie hebben weer heel wat mee gemaakt en goeien reis gehad en miek je moet tegen Mike zeggen je heb geen slechte ogen je armen zijn te kort dat overkomt hem straks ooknu veel plezier en alle maal een kus