Wailea , Maui - Reisverslag uit Wailea, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu Wailea , Maui - Reisverslag uit Wailea, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu

Wailea , Maui

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

07 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Wailea

Dinsdag 28 juli2015-07-24

Ingepakt en van Lahaina naar Wailea gereden. Nu ook in een Outrigger genaamd Palms of Waileha. Een korte trip van jawel nog geen drie kwartier naar beneden maar hebben overall stops gemaakt om uitzichten te bewonderen en om te lunchen. We kwamen op een fresh market uit met groente, fruit en lokale spullen. De kokosnoot waar we gisteren bij een grote stoer zware Hawaiiaan bij een kraampje hem hebben laten schoonmaken, rietjes erin en vruchtvlees hebben gegeten….diezelfde kokosnoot lag hier voor 4 dollar…oeps….wij betaalde gisteren langs de kant van de weg 15 dollar voor. Tja kwestie van toch een slaatje uit de toeristen slaan. Was een ‘jammer’ momentje. Maar ach, daze stoere man nam zijn sable en maakte hem te plekke klaar voor ons. Moest hem natuurlijk koelen in ijs, was helemaal met zijn auto naar dat prachtige plekje gereden. ☺ Ach, weer een ervaring rijker. Daze onthouden we weer ☺
Je geniet hier trouwens al van een autoritje van de zeeuitzichten, bomen, bloemen en de kleuren van het water. Het appartement is erg ruim, dit keer met een buitenterras en BBQ. Mmm kon slechter ;) Onze 2 googlemaps piloten hebben de dames gebombardeerd tot de BBq masters!
Spullen uitgepakt en naar de zee met alle zwem en snorkelzooi. We zijn uitgekomen bij een kleine baai, te warm en het water lauw van de zee. Genieten!!!! Savonds natuurlijk de BBQ aan en eens even voor het eerst wat comedys gekeken op de Amerikaanse buis.

Woensdag 29 juli 2015

Op ons gemakje opgestaan en ontbeten. En jehhhhh bij de Reeses puffs (vreselijk slechte cerial met chocolade en pindakaassmaak) zaten 2 minnions! Wat een feest! Opa’s en oma’s google ze even en jullie weten waar we het over hebben.
Eerst even naar Wailea Shopping geweest. Tjonge jonge wat een shopping mall. Creditcard mee (alhoewel ik denk dat hij bijna leeg is ;) Hier zit namelijk Gucci, Louie Vuitton, Prada,Rolex, Tiffany’s etc etc.
Zwem en snorkel spullen lagen achterin dus op naar Makena Beach State Park. Stoer met de snorkelspullen naar het strand…… euhhhh hier was niet te snorkelen, de vlag van de life guard was oranje en hij riep regelmatig om dat de golven gevaarlijk waren en dat je met een ‘plan’ de zee in moest. Je moest weten wat je ging doen en riep ook regelmatig om dat kinderen niet alleen gelaten mochten worden. “It isn’t a playground!” Nou je kon inderdaad amper blijven staan als je al tot kniehoogte de zee inging. Wat een stroming!
( Mam die komt nog af en toe naar boven hoor….”niet verder dan je knieen alleen het water in!”) Gofen waren zo’n drie meter hoog, wat een kracht komt er dan het strand opknallen. Waanzinnig!
Daarna nog een ander kleinere baai opgezocht waar we konen bodyboarden. Wedstrijdje gedaan en ik kwam er niet slecht vanaf!

Gisteren trouwens wat boodschappen gedaan hier en hier pakken ze bij de kassa keurig je boodschappen in. We hadden aardig wat dus iedereen had zijn handen vol dus Yves pakte het bier tray. Aha, stop! We werden gecorrigeerd door de inpakmeneer. Yves moest mijn tas dragenen ik het bier. Yep natuurlijk! Sorry! Alcohol leeftijd is hier 21. Je mag het zelfs niet dragen.
De BBQ koning heeft vanavond zijn best gedaan, heerlijk dat buitenleven. Het wordt hier al om 9.15 donker. En een prachtige ‘blue moon’ hier te zien vanuit het verlichte zwembad waar we savonds na het eten nog in gezwommen hadden.

Donderdag 30 juli

Vandaag een dagje toeren en het eiland bekijken. A tour of Upcountry Maui zoals ze het hier noemen. We zijn van Wailea naar boven gereden en hebben het Kanului Airport letterlijk en figuurlijk nog even heerlijk links laten liggen. We zijn de bergen ingereden en een lunch at Kula Lodge gegeten. In het Maiu boekje had de recenente het over een millon dollar vista, nou dat was het zeker, super uitzicht! De pizza oven stond hier in de tuin en ze werden a la minute bereidt. Tja de pizza Hawaii stond hier op de kaart maar die hebben we toch maar overgeslagen ;)
Je keek ook uit over veel suikerriet velden, een fabriek die hier enorm actief is. Daarna naar de Maui’s Winery geweest. 3 slokjes (ze waren niet echt scheutig) geproefd van de wijn naar keuze. Nou kom maar op met die pineapple wine! Jezus, alsof mijn glazuur eraf klapte, je rook de ananas al, mierzoet. Het was niet eens de dessertwijn, die heb ik maar overgeslagen. De wijnen zijn leuk om hier te drinken, ik denk dat ze thuis niet het cachet van hier hebben. Dus het wordt geen shipping ☺
Daarna de Alii Kula Lavender velden bezocht. In eerste instantie dachten we’ nou ik heb thuis in de tuin meer staan maar het bleek dat de velden naar beneden liepen……
Ik heb goudgeld in mijn tuin staan, een klein bosje kost hier 25 dollar. Ik zie handel! Maar weer vanalles geleerd over de lavendel. 200 verschillende soorten, en weer vanalles over de werking van lavendelolie. Was leuk!

Vrijdag 31 juli 2015

Rise and shine, weer een nieuwe dag! En goh….. pffff weer zon ;)
Naar Beachpark strand gereden om te snorkelen. We zijn er wel achter dat je vroeg in de ochtend tot n uurtje of 12 het beste kunt snorkelen. Na de middag, vaak zo rond een uur of 1400 uur komt de wind oplzetten en kun je je snorkelspullen inruilen voor de bodyboards. Dan komen de golven!
Het is hoe dan ook te warm om in de zon te zitten, schaduw is er niet op elk strandje, ligbedden en parasols al helemaal niet dus straks maar op zoek naar parasols.
Sushi gehaald (en 2 parasols ;) en bij een picknickplek met prachtig uitzicht op zee geluncht. Daarna naar een ander stand gereden om te bodyboarden. Geen schaduw daar dus we waren blij met met de gezellige sollen. Staan ze net goed en wel roept de lifeguard om dat er een heftige wind opkomt dus alle sollen dichtklappen! Right! En inderdaad nog geen 4 minuten later gaat het flink waaien, het boadyboarden ging dan ook super. Echt waanzinnig gaaf om je zo op zo’n golf te laten meenemen, nog leuker om er een onderling wedstrijdje van te maken!
S’avonds weer de BBQ aan en even teruggereden naar de winkels voor een shaved ice……. Mmmmm was lekker maar geen Ululani’s!

Zaterdag 1 augustus 2015

Vandaag naar de Twin Falls gereden. Een kleine uitzicht stop op Hookipa beach. Daar stond een man met een truck vol met kokosnoten en passie vruchten. Hij knoopte een praatje aan en vertelde veel over de vruchten hoe hij eraan kwam etc. Hij liet ons alles proeven. Ik was natuurlijk redelijk op mijn hoede met onze andere kokosnoot koning die ons voor mijn gevoel flink afzette.
En zo zie je maar …niet alles over een kam scheren wat betreft de eilandbewoners, daze man had een andere inborst. Toen ik vroeg wat het kostte zei hij dat hij het uitdeelde voor een donatie.
Ik ging ook nog weg met een vers afgezaagde bamboevaas met bloemen, zo zie je maar!
Koffiestop en naar de Twinfalls gelopen. Een prachtige oerwoud route er naar toe. Niet stijl, goed te doen, prachtige bloemen, bamboe en bomen onderweg. Het laatste stuk moest je door het water dus Mike is met camera’s etc. evne blijven staan. Was een lasting stukje over stenen waar je iedereen onderuit zag gaan.
Waaronder ik het laatste stukje ;) Kids hebben de waterval even aangetikt, was een prachtig stuk natuur daar. Flink toeristisch, we waren niet de enige……
In Paia geluncht en daarna via Baldwin beach terug. Mike heeft onderweg nog ergens een brommer helpen aantrappen van een vrouw waarbij haar slippertjes niet handig waren om het zelf te doen. Sociaal eiland hier, je hebt zo contact ☺ Enorme golfen aan de noordkant van het eiland. Voor dat strand lag een voetbalveld waar ze flink aan het ballen waren met 33 graden.

Zondag 2 augustus,

Vroeg uit de veren en snel in de bikini! Live aquarium tijd!
We lagen om 9.30 al met de snorkels in het water. Super!
Rustig water en een perfect snorkelstrandje gevonden. Als je namelijk langs rotsen snorkel zie je het meeste. De vissen eten van het koraal en je ziet echt alle kleuren voorbij komen. Grote vissen met blauwe lippen, gestreepte, blauwe, geel/zwarte, kleine, hele scholen etc. etc. Het is echt alsof je in een groot aquarium zwemt.
En dat alles op nog geen 50 cm afstand. Af en toe schrik ik wel even als ik zo’n grote voorbij zie komen, dan neem ik automatisch toch een golfje terug ☺ Naast ons zat een wat ouder stel. Zij zat heerlijk een boekje te lezen en hij was een zanddolfijn aan het maken. Niet zomaar wat met zand stoeien maar dit was een serieuze aangelegenheid. Kaliber Scheveningen zandkastelen wedstrijden.
Vooral met al het materiaal waar hij mee bezig was, geen schepje en emmertje zal ik zeggen …. Best een leuke pensioenbezigheid.
Verder plannen gemaakt voor de rest van de week en smiddags weer een uurtje body boarden. De uren vliegen om op zo’n dag.
Waar we aan het boarden waren kwamen twee kitesurfers aan om het water in te gaan. Was spectaculair om te zien hoe ze het water ingingen. Even later ging de tweede surfer en haalde zijn vroeu om het doek op te houden in de goed richting. Kwam met baby op haar arm aan en vroeg “ do you mind holding her for a second?”
Grappig stel, normal zei ze zet ik haar even snel aan de zijkant in het zand om mijn man te helpen. Arm kind, zand is bloedheet, kun je bijna niet op lopen. Vandaag hoefde dat gelukkig even niet.

Maandag 3 augustus
Vandaag een dagje toeren. We zijn eerst naar Wailuku gereden maar dat was een deceptie. Heel veel zwervers en Pawn shops waar je je spullen kunt verpanden. De enige normale zaak was de koffietent in de hoofdstraat, de rest armoe. Snel weggegaan, bijzondere sfeer. Ik kreeg weer flash backs naar Vancouver, de zwerversbuurt. Lang niet zo erg hoor maar er hingen aardig wat rare snuiters rond. Door naar de hoofdstad Kahului. Waar een enorm cruiseschip in de haven lag. Het aparte is dat er geen gezellige straatjes in deze stad te bekennen waren maar alleen shoppingmalls. Niet echt hoogdravend eerlijk gezegd.
Even bij het Baldwin beach park gezeten, genoten van de hoge golven en weer terug gereden. Nog even het zwembad ingegaan en pffff weer een dag voorbij gevlogen.

Dinsdag 4 augustus
Woensdag 5 augustus
Donderdag 6 augustus
Even deze drie dagen bij elkaar gepakt. Heerlijk weinig gedaan.
In de ochtend snorkelen, in de middag boady boarden.
Savonds nog vaak een duik in het verlichte zwembad en weer water genoeg gezien ☺ De afgelopen week zijn we aardig geweekt ☺
Woensdag avond gingen we trouwens vol geode moed naar een shopping center hier in de buurt waar zee en vrije ukulele les zouden geven. Die hadden we de woensdag darvoor gezien, we waren aan de late kant en bedachten dat we dat deze woensdag zouden doen. Komen we daar aan……. Gaat het niet door vanwege het slecht voorspelde weer! Grrrr….. geen vuiltje aan de lucht! Ja volgende week woensdag weer. Ja lekker hebben wij wat aan.
Teleurgesteld dropen we af. Dan maar een megaburger in het restaurant daar. Deze gaf nog enigzinds troost.
We hebben hier een erg leuk koffietentje ontdekt. Cinnamon Roll Place. Ze maken hier de meest lekkere dingen bij de koffie.
Bananenbrood, CinnamonRoll natuurlijk, Scones met vruchten, Peanutbutter cookies. We hebben alles al uitgeprobeerd. Het tentje ziet er niet uit maar er staan twee grappige dames in.
Ik heb geprobeerd het recept van het bananenbrood te krijgen. Was geheim maar toen ik vertelde dat ik uit Holland kwam zagen ze geen concurrentie. Hopelijk ligt het morgen voor me klaar als we weer koffie gaan drinken daar.
We zijn de koffers al aan het pakken. Morgen avond weer terug.
Niet dat we willen maar tja het ticket zegt anders……
Eerst naar Seattle met de DL 21101 en daar ons even 5 uur vermaken…. Daarna door naar Adam met de DL0142 waar we rond 8.30 uur landen.
Het was een waanzinnig gave, heerlijke, zonovergoten, verrassende reis.
Onze reisleider zetten we als elk jaar weer even in het zonnetje voor het uitzoeken, het boeken en de mooie plekken waar hij ons weer mee naar toe genomen heeft! Het was iedere minuut genieten! xxxxxxxxxxxx luvyou!

• 07 Augustus 2015 - 20:53

Marjon:

Bedankt voor de mooie verslagen weer. Het is vast super geweest.
    Goede terugreis en sterkte weer met wennen aan het gewone leven,

• 08 Augustus 2015 - 12:53

Puckl:

heb weer genoten van je reis verslagen En een goede thuis reis ..xxxx