pamplona - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu pamplona - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu

pamplona

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

09 Juli 2010 | ,

Donderdag 8 juli
Vandaag de auto bij het station van San Sebastian opgehaald;een vrij nieuwe en ruime Peugeot 308, met bovenzicht! Jawel;we kunnen een luik automatisch openschuiven en kijken door een glasdak naar boven, best geinig. We hoeven niet bang te zijn voor vogelpoep, blijf op de glasplaat liggen!
Daarna naar Hondarribia geweest. Heeft een prachtig oud centrum met kleine straatjes, oude winkeltjes, mooie stadspoort,veel balkonnetjes met bloembakken en een prachtige parador op het hoogste punt van de stad. Een enorm uitzicht over het strand en de haven. Geluncht in een bar tussen de Spanjaarden; was heerlijk.
Daarna naar een strand gereden gelegen in een soort baai. Toen we aankwamen begon het enorm te waaien. Handdoeken uitgestald; we lagen en de wind was niet normaal ”gescrubt” werden we…..Wel mooi ben meteen van mijn cellulitis af. In het appartement gedoucht (ik zal jullie besparen waar ik het zand allemaal vandaan heb gehaald….) en daarna gegeten in de stad. Enorm druk in de winkels tis hier uitverkoop maar Jill en ik wagen ons er niet aan. Mega rijen bij de paskamers en kassa’s. Niet te doen.
Vrijdag 9 juli
Vandaag met de auto naar Pamplona geweest. (uurtje rijden vanaf hier) Met een woord FANTASTISCH! De week van 6 tot 14 juli is het daar feest. Misschien heb je wel eens gezien dat er mensen dan door de stad voor de stieren uitrennen; vreemd traditioneel Baskisch gebruik trouwens maar de hele stad met alle mensen van groot naar klein is hier in rep en roer. Alle, maar dan ook alle mensen dragen hier rood en witte kleding. Voornamelijk wit met rode accenten. De toeristen waaronder wij dus haal je er dus zo tussenuit.
Maar El Corte Ingles ingesneld en de dames onder ons konden mooi in het feestgeruis meedoen. Jill een traditioneel rode sjaal en ik een t-shirt. We waren er klaar voor! Wat een feest, kroegen, feestvierende en lallende mensen op straat. We hebben de stierenroute wel een stukje gelopen maar wees niet bang; zonder stieren was het overleven genoeg tussen de feestende mensenmassa !!!! Op veldjes lagen jongeren onder bomen om hun roes uit te slapen. Oude mannen; kleine kinderen, baby’s alles in rood/wit gehuld. Bandjes overal spelend door de straat, jongens met grote flessen drank onder hun arm, straatartiesten etc etc Zelfs als je de winkels binnenkwam lagen daar eerst rood/witte kleding/tassen/schoenen/accessoires uitgestald. De stieren wel gezien (veilig achter hekken en op grote afstand….) Die laten ze dus iedere dag rennen om 800 uur door de stad Ach en dit feest een week lang……..TOP, wat een sfeertje!

• 10 Juli 2010 - 13:39

Edin:

HALLO LUITJES

HIER WEER EVEN EEN LEVENSTEKEN VANUIT HET HETE THUISLAND.JULLIE HEBBEN ALWEER HEEL WAT GEZIEN DIE KORTE TIJD DAT JULLIE WEGZIJN.OP DE TV WAS VAN DE WEEK EEN BERICHT DAT ER IN PAMPLONA GEWONDEN WAREN GEVALLEN IVM DE STIERENFEESTEN.WE HEBBEN HET HIER BEHOORLIJK HEET.
    BEN GISTEREN NOG EVEN BIJ JULLIE GEWEEST(NIET BINNEN)OM DE HORTENSIA,S WATER TE GEVEN.GISTERAVOND HEBBEN WE BUITEN AAN DE VLIET BIJ GRIFF GEGETEN.ERG GEZELLIG,DRUK,HEERLIJK ETEN,HOOG HOMOGEHALTE.
    HOORDE VAN OMA DAT JE BIJ HAAR GEWEEST BENT OM DE FOTO,S TE LATEN ZIEN.
    BRAVO.RON HEEFT EEN FOTOBOEK GEMAAKT EN DAT ZAL VOLGENDE WEEK KLAAR ZIJN.VERDER ALLES GEZOND
    HIER,HAND GAAT AL WAT BETER.VEEL PLEZIER EN WE KIJKEN UIT NAAR JULLIE VOLGEND VERHAAL.
    PS.WAT LIEF DAT JE AAN ME GEDACHT HEBT OM MIJN MERK BURBERRY TE KOPEN.
    (GRAPJE)
    VEEL LIEFS VAN ONS

• 11 Juli 2010 - 15:39

Kathy:

hallo daar!!!!
    ja pamplona is zeker mooi, ben er ook geweest.
    hier alles goed hebben nog niet geschreven op waar ben jij nu fam gunst. lampen ophangen,geen water, wel in het zwembad, poetsen enz. vanavond met hollanders de voetbal wedstrijd kijken. veel plezier
    gr smikt

• 12 Juli 2010 - 10:09

RonenGon:

He Engeltjes,
    Na de kater van gisteravond even kijken hoe het jullie vergaat. De sfeer zit er geloof ik al lekker in. Feesten, eten, zonnen en hoop nieuwe indrukken!!! Prima dat het allemaal zo voorspoedig verloopt, een leventje waar je vlug aan went toch!HIer is de hitte nu een beetje verdwenen en genieten we van een verfrissend buitje, was ook wel nodig na die "koude douche" van gisteravond. Balen maar het is niet anders. Geniet van jullie verdere ervaringen.

Groetjes