Spaanse bergen - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu Spaanse bergen - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu

Spaanse bergen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

17 Juli 2010 | ,

Vrijdag 16 juli 2010
Verrassingen…..met dubbel `s` natuurlijk hè; ik hoor juf Kathy al denken….. Slip of the spaties in dit geval.
Nou inderdaad we zitten hier in klein Zwitserland…….het Spaanse gebergte……vanmorgen met 25 graden uit Santander vertrokken, dus korte broek, topje en slippers aan…stappen we uit in Ribadesella en we doen gewoon de autodeur weer dicht…….17 graden!!!!…..we zitten echt in Zwitserland met bijpassende temperaturen! En miezer…….KOUD! maar ja dat laat de pret niet drukken natuurlijk.
Net gelunched hier in Ribadasella met heerlijke vino en pinchos (kids aqua natuurlijk…)en daarna naar Casa del Campo gereden; ons hotel in Cangas de Onis. Een hele toer om hier te komen, want er stond een onduidelijk bordje dat we ergens een weggetje moesten inslaan. Een klein onogelijk bruggetje moesten we over;wat ik eerst te voet verkend heb, je zag het einde niet en tja als daar een trap was hadden we een probleem met de auto. Maar ging goed…..aangekomen; 2 kamers en voel me hier al als Julie Andrews….uit de Sound of Music. Herr von Trapp en 2 kids bij me……
A, a dear a female dear, B …….D a drop of golden Sun……hoe ging die ook alweer?
So Do La Fa Mi Do Re, So Do La Ti Do Re Do and that will bring us back by Do a dear a female dear……..
Heerlijke film trouwens….en ik ben hard op zoek naar edelweiss.…hou jullie op de hoogte.
Vanavond gegeten niet ver van ons hotel aan de overkant van de weg en onze Paris Hilton vond dat we te duur gingen eten. We zaten in een restaurant waar ook voor hotelgasten een lopend buffet stond maar wij konden natuurlijk alleen a la carte eten. Onze Paris zat daar al een tijdje over te klagen en liep vervolgens een rondje langs het buffet om te kijken wat we zouden “missen”…… Paris komt terug en zei: “ nou ben blij dat we het niet eten, tis allemaal massaproductie !“ vervolgens hebben Mike en ik 5 minuten nodig gehad om bij te komen en haar weer met beide voetjes op de grond te zetten. Maar heeft heerlijk van volgens haar te dure solomillo gegeten die weg te zuigen was…….
Blij dat ik straks misschien zelf pruimenjam kan maken. Voor iedereen een potje jam; leuk!
Marja, niet hardop lezen hè? Anders komen je collega’s niet tot werken toe, dat willen we niet op ons geweten hebben…..moet wel doorgaan bij de ABNAMRO…..

Zaterdag 17 julio
Picos de Europa in geweest….eerst naar het stadje Covadonga , met een prachtige kerk en in een heilige grot - cuevas- werd een kerkdienst gehouden die je vanaf buiten kon zien en horen. Echt gaaf ! Naar de VVV geweest en tja sorry in het Engels het een en ander gevraagd. Anders snap ik zelf niet meer wat ik wil vragen. Gisteren wel de weg naar het hotel in het Spaans gevraagd……..
Naar 2 meren geweest , lago de Enol en lago de la Ercina. De route ernaartoe was spectaculair. Mooie natuur, prachtige uitzichten , flinke haarspeldbochten (nee mijn Zwitserse bergpas trauma is weggebleven, denk nu na 43 jaar overheengegroeid ;) en af en toe stoppen voor een overstekende bergkoe (met bel)…..echt geweldig! Heftige route; namelijk geen vangrail……en als je een bus moet passeren hou je wel even je hart vast…..
Flink stuk gewandeld, stuk geklommen en onze Paris vroeg hoe laat haar privé jet kwam om haar terug te brengen….“ik ga toch zeker dat hele stuk niet teruglopen !” We hebben geprobeerd haar achter te laten maar ze is ons toch gevolgd. Ahhhhhh!!!!! Nee hoor we willen onze Paris voor geen goud missen…….
Morgen dwars door de picos naar Ponferrada………dat op de wandel route naar Santiago ligt.
Paps stuur jij als je wil even onze waarbenjij.nu site naar Edgar door; thanx
Veel liefs voor iedereen die ons volgt………..xxxxxxxx

• 18 Juli 2010 - 12:51

Willeke:

Hoi trapp familie
    Zijn al die andere trappkinderen in de bergen achter gelaten.
    Zo te lezen hebben jullie een fantatische vakantie. Leuk om te lezen. Wij gaan zaterdag naar ierland, waar het iets frisser is, voor van die oudjes maar beter ook.Fly and drive, wordt nog lachen in een auto waar alles omgekeerd zit. Nog een fijne tijd in espana,besos por todos de tia willeke

• 18 Juli 2010 - 19:47

Vierengelen :

Mama,
    Weer een super leuk verhaaltje geschreven...
    Ben benieuwd wat we de rest van de vakantie gaan beleven...
    Dikke kus Paris x

• 19 Juli 2010 - 16:02

RonenGon:

Het is wedijveren tussen Miek en Bart wie de leukste verhalen schrijft!! Moet zeggen dat we ze allemaal met heel veel plezier lezen, krijgen gelijk weer zin om op vakantie gaan. Een hapje en een drankje en een beetje cultuur wie doet je wat, geweldig. "Paris" niet teveel op de echte Paris gaan lijken hoor, wat dat willen we niet hahahaha

Geniet maar lekker.

• 23 Juli 2010 - 16:22

Kathy:

hallo daar
    heb het gevoel of ik mijn vakantie van tig jaar geleden lees. Thuis even de fotoboeken erbij halen.
    hier alles prima nog 5 dagen en dan zit het er voor ons helaas weer op. jullie verder genieten enblijf jullie verhalen lezen.