Ponferrada - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu Ponferrada - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu

Ponferrada

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

19 Juli 2010 | ,

Zondag 18 juli

Nou oom, volgens mij...keb net weer even gelezen.....is mijn neef een stuk avontuurlijker bezig dan wij Down Under.....wat een verhaal weer zeg.
Krokodillen en wild kamperen.....wij liggen hoog en droog in een leuk hotelletje met als we geluk hebben een klein spinnetje in de badkamer.....

Aangekomen in Ponferrada……jesus wat een hitte! Tis hier 35 graden en best warm om dan in een stadje te lopen. De picos en bijbehorende temperatuur hebben we achter ons gelaten.Tussendoor hebben we de stad Leon nog even bezocht; weer een kathedraal bekeken. Stikt hier in Spanje van die dingen. En grappig ; er komen natuurlijk een boel vragen over geloof en dergelijke van de kids dus is hier de discussie van de oerknal ontstaan. Volgens Yves is de aarde dus ontstaan door de oerknal en gelooft helemaal niet in een Adam en Eva. Dat roept nog veel meer vragen bij hem op. Dus het is een oerknal geweest want die Ark van Noah klopt volgens hem ook voor geen meter. Raar verhaal en rare logica die bijbel!
Volgens Jill is er geen Adam en Eva en geen oerknal maar is de wereld ontstaan met het bouwen van een shoppingcenter.
Ponferrada stelt niet heel veel voor. Je kunt hier wel gezellig eten en rondlopen; een enorm groot kasteel bezoeken dat toevallig zondag en maandag gesloten is. Ach dit was voor de reisleider een tegenvaller; zat niet in zijn planning een dicht kasteel . (Let op+ was wel het grootste kasteel in deze streek).
Maandag dachten we in de ochtend naar Villafranca de Bierzo te gaan en daarna lekker luieren aan het bij meer van St Martin. Zo gezegd in Villafranca aangekomen; koffie op een natuurlijk leuk spaans pittoresk plein. In de stad even rondgelopen waar heeeeel veeeel wandelaars vertoeven die op doorreis zijn en de Camino Santiago lopen. Vanaf daar moeten ze nog en slordige 184 km door Galicie lopen. Het kerkje in dit stadje (bij een bepaalde deur)diende vroeger als gratie als de pelgrims echt niet verder konden en dan werden de resterende kilometers kwijtgescholden. De wandelaars rusten hier op een centrale plek uit net naast de stad, overnachten en nemen vervolgens heerlijk poedelnaakt een bad in de bijgelegen rivier.
Luchen maar aan het meer bij Club Nautico hadden we bedacht. Vervolgens met onze kaart en met Tom Tom die we tot Dom Dom hebben gebombardeerd (de nette versie) redelijk in het rond gereden om bij die Club Nautico te komen. Op een weg gestrand waar je niet eens fatsoenlijk met paard en wagen op kon, dus maar omgekeerd. Eindelijk gevonden bleek deze club alleen voor leden te zijn. We mochten bij gratiegods even kijken op het terrein. Onze kids liepen toen bij 35 graden te kwijlen bij het zwembad wat daar was en waar wij niet in mochten…….snel maar weg! Heerlijk de aircoauto in; daar kun je ook blij van worden. J Ehhh waar dan lunchen? Ondertussen waren er al 2 pakken koekjes op en onze watervoorraad; en hadden best trek….. Dan het kasteel maar daarboven proberen…… Eindelijk aangekomen boven; bloedheet……was het verdacht rustig…….het kasteel was dicht op maandag (goh dat hebben we ook ergens anders gezien….) en het restaurant annex hotel was verlaten. Echt niemand was er. De ramen in het hotel stonden alleen open om te luchten volgens ons. Alsof je in een Agatha Christie boek stond……alles verlaten en stil, in een bloedhete omgeving waar je alleen je eigen voetstappen kon horen, het ruisen van de bomen, en het grind waar net een vogel liep……ach!! En daar kwam net een geladen pistool om de hoek kijken……toeristen overvallen! Je geld of je Spanje Michellingids! J
Deze middag van ellende (maar met heel veel plezier van Paris) maar in een koele met airco hebbend shoppingcenter doorgebracht en van ellende (maar met veel plezier van beide kids) gelunched bij de Burger K…. Spaanse lunch die we in gedachte hadden…….
Morgen verder naar Sanxenxo…..X

• 20 Juli 2010 - 17:13

Con B\ert:

hallo daar dat was weer een hele belevenis wat jullie weer allemaal mee gemaakt hebben maar wie verre reizen maakt heeft veel verhalen nu de warmte hier is ook erg over dedertig graden van ons mag het best wat minderen allemaal de groetjes

• 21 Juli 2010 - 14:56

RonenGon:

Een hamburger op zijn tijd is toch ook wel eens lekker, na al die spaanse lekkernijen. Krijg de indruk dat en voettocht er voor jullie niet in zit!! Schamele onderkomens om te slapen, zonder prachtige uitzichten vanaf een luxe balcon met een glas bubbels in je hand. Ben benieuwd naar her volgende verslag.

Groetjes R&G

• 21 Juli 2010 - 17:02

Vierengelen :

leuke verhalen geschreven:D

• 21 Juli 2010 - 17:21

:d:

ohh ff me naam er bij zetten ... yves dus xd

• 21 Juli 2010 - 19:11

Willeke:

Wat een trieste middag, je zou bijna medelijden krijgen.Geluncht met een hamburger, jakki.Ik heb net een Mac menu naar binnen moeten werken. Meeste stemmen gelden, Paul, Stijn en Roos, ja helaas.Ik hoop voor jullie dat het vanaf nu beter wordt, liefs W&P

• 21 Juli 2010 - 20:27

Fien Milikan:

via Marja ben ik een trouwe lezeres van jullie reisverslag.
    Blijf lekker genieten met z'n allen.
    Groetjes
    tante Fien

• 22 Juli 2010 - 20:39

Isabelle :

Lieve engeltjes,

Wat een leuke verhalen weer!
    Tot snel, ik blijf ze lezen!!!