Murcia - Reisverslag uit Murcia, Spanje van vierengelen - WaarBenJij.nu Murcia - Reisverslag uit Murcia, Spanje van vierengelen - WaarBenJij.nu

Murcia

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

28 Juli 2016 | Spanje, Murcia

Vrijdag 15 juli
Van Ellen een appje gekregen dat ze veilig waren (zij hebben een huis in Nice). Wat een gebeurtenis zeg, met geen woorden te beschrijven. Het kippenvel stond overal…..
Vandaag een reisdag naar La Torre, ons huisje. Voorspoedige reis met de mannen voorin en de dames weer achterin. Spullen uitgeladen en boodschappen gedaan in Dos Mares. Wat een genot om weer in die grote supermarkt rond te lopen. ‘S avonds de BBQ aan en genieten met de Spaanse wijn op het terras en een ondergaande zon.

Zaterdag 16 juli
Een dag waarbij we even aan het bijkomen waren. Niets gedaan, alleen gerelaxt. We zijn niet verder gekomen dan een strandbed met parasol, zwemmen in de zee, de e-reader, staren naar de zee, en het dichtstbijzijnde terras. En dit alles nog een aantal keer in willekeurige volgorde.

Zondag 17 juli
Zondag eigenlijk hetzelfde plus dat we na het eten naar Lo Pagan geweest voor het Fiesta “ Nuestra Senora la Virgin del Carmen” . Werkelijkwaar het hele dorp staat op zijn kop met kermis en feest. Wat een gekkenhuis. Een 150 meter lange taart die in 6000 stukjes ging, vuurwerk om 23.30 uur op het strand en om 24.00 uur zouden ze met de maagd Carmen beginnen…. (dat hebben we maar overgeslagen). Zij (het standbeeld wel te verstaan) wordt dan uit de kerk gedragen en met een hele optocht een heilige tocht gelopen. Dat geloven we wel.
Normaliter zijn we hier in het voor en/of najaar. Wat een verschil! Spanje leeft! ;) Wat een mensen, en wat een verschillende mensen. De toeristen die zich optutten voor “Kijk mij nou langs de boulevard lopen” tot de Spanjaarden die zich in de meest zondagse outfits hijsen, kleine meisjes met grote strikken op hun jurk en in hun haar en jongens met korte broeken en keurige overhemden.

Maandag 18 juli
Markt in Lo Pagan, eigenlijkte warm om daar te lopen maar ook weer leuk om hier even te zijn, koffie te drinken tussen de Spanjaarden en een leuke leren riem te kopen die ter plekke op maat gemaakt wordt voor je.
Naar het strand geweest in Pilar de Horadada, een heel klein stadje met een mooi klein kasteeltje op een rots waar ik ooit een bed en breakfast wil beginnen. Helaas is het een Unesco erf goed dus niet makkelijk aan te komen. We hadden al bedacht dat Sylke en Mike voor het ontvangst zijn en Maurice en ik in de keuken. Daarnaast wil ook best de gasten vermaken in de bar…. No problemo. Mmmm keep on dreaming!

Dinsdag 19 juli
Vandaag naar Orihuela geweest om de start van de Camino de Vera Cruz te bekijken. 2017 is in Spanje een heilig jaar. Vraag me niet waarom maar het is zo. Er is speciaal voor dit jaar een heilige camino tocht georganiseerd van Orihuela naar Caravaca de la Cruz. Dus VVV opgezocht, infogevraagd en Remco en Mike kunnen volgend jaar gewoon van start. 120 km in 5 dagen. Lekker tochtje om je zonden weer schoon te spoelen ;)
In de stad was het echt te warm dus zijn we naar La Zenia naar het strand geweest. Hier lagen we aan de voet van het rots hotel waar we ooit een jaar of 8 geleden samen met wanda en Walther onze Spaanse GVB gehaald hadden. Leuk, brengt weer herinneringen met zicht mee waar je het dan over hebt.

Woensdga 21 juli
Vandaag mijn broer jarig, 48! Gefeliciteerd darling! XXXX
Begonnen met een workout op het park, we zijn eigenljk gek ook met deze hitte maar toe maar! Alles om het lijf een heel klein beetje in shape te houden. Mike en ik zijn daarna naar Lisa gegaan, onze dame die de huisjes beheert. Altijd handig om even af te spreken en face to face communicatie te hebben. Leuke spraakverwarring, wij dachten dat ze in Roda op het golfpark woonde en zij wilde afspreken bij Roda bar. In ons systeem zat dan de bar op het golfpark….. nee zij zat in het plaatje Roda in de bar. Ach we hebben goed bijgesproken. Daarna naar Imont (notaris) om nog stukken te tekenen en op te halen.
Kids lekker bij het zwembad gebleven….die vermaken zich wel. In de namidaag naar Murcia geweest. Gewinkeld en daarna gegeten bij ‘by Mary’, je zal denken daar komt ze weer met de tripadvisor maar dit restaurant stond vrij hoog in Murcia. Geen woord van gelogen. Echt lekker eten, en originele inrichting.
We hebben gelijk gereserveerd voor zaterdag, we willen s’middags ook hier het menu del dia graag uitproberen. Uiteindelijk kwamen we 23.00 uur van tafel, we nemen aardig de Spaanse tijden aan.

Donderdag 22 juli,Vrijdag 23 juli
Geen idee wat we hier gedaan hebben….. korte termijn geheugen is flink aangetast door de drank en het zonlicht. Nee, zonder gekheid. We hebben hier gewoon 2 dagen geluierd. Genoten van de Spaanse zon, de Spaanse families op het strand, liggen op een zonnebedje, dobberen in het Mar Menor meer, boek gelzezen (mijn 3e is net uit….) weer wat Spaanse woorden erbij geleerd, en geslenterd langs de vloedlijn met mjn voetjes in het water (je kunt mij niet blijer maken….)

Zaterdag 24 juli
In de ochtend weer naar Murcia, nog even gekeken naar de pelgrimsroute hier. Deze was goed aangegeven. Remco en Mike hebben een eitje volgend jaar, weinig zoeken volgens mij.
Tja hier en daar natuurlijk weer een winkel in. Onze prinses wilde graag een paar nieuwe hardloopschoenen. Maar niet zomaar een paar……. Het liefste een paar wat niet bestaat als het aan mevrouw al haar wensen moet voldoen ;) Uiteindelijk gevonden!
Blij dat we gereseveerd hadden….. restaurant zat behoorlijk vol. En ja hoor, kom maar op naar het menu del dia hier….. euhhh dat serveren we niet in het weekend ;) Right! Euh in dit geval Vale!
Desalniettemin weer genoten van het eten maar ook van de leuke bediening. Beginnen natuurlijk in het Engels maar sorry, ik wil mijn Spaans oefenen….zo gaat dat niet. Dus was het een leuke mengelmoes van Engels, Spaans en Nederlands. Een van de obers had in een Spaans restaurant gewerkt waar heel veel Nederlanders kwamen dus sprak enkele woorden.
Op de terugweg eerst nog even de outlett van La Noria in geweest en daarna langs El Valle, even kijken hoe dit erbij stond….. hier en daar wat foto’s gemaakt, eens kijken wat we hier mee gaan doen nu de lange verhuur eruit is.
Rode draad in de vakantie is het profielwerkstuk onderwerp van Yves. Die moet na de vakantie met een economische onderzoeksvraag op de proppen komen.
Dus komen er onderwerpen van verdienmodellen van reisbloggers, dixies op festivals maar ook koffiebonen voorbij in de discusssies. Het zal mij benieuwen.

Zondag 25 juli
Vandaag onze laatste dag in ons huisje….. naar Lo Pagan het strand geweest, wederom geluierd.
Maar nu geluierd op een stuk strand waar we normaliter niet komen. Ik zeg: ‘Geluierd uit onze comfort zone….’ ☺ Schandalig maar misschien hadden we het gewoon nodig om ff helemaal niets te doen. Verstand op nul en blik op het oneindige vergezicht van de Mar Menor. En ovendien moet je ook niet te veel ondernemen met deze temperaturen….. ik moet toch iets goed praten….. ;)
Alhoewel verstand op nul???? We moesten wel ff opletten hier in de ochtend. Zeven stuntvliegtuigjes van San Javier hadden bedacht om te oefenen boven de Mar Menor.
Gevaarlijke situatie….. Stand ligt vol en de kapriolen die ze uithaalden waren op zijn zachts gezegd ‘best riskant’ zo dichtbij. Zeven man sterk een hartje met een pijl maken was het natuurlijk wel waard maar toch. Er werd zelfs geapplaudisserd op het strand door de Spanjaarden.
We waren vandaag toch uit onze comfortzone dus hebben we ook gelijk wat toetjes besteld die we niet kende…. Ok de bikini (tosti) is ons inmiddels bekend maar de pyjama?...... een toetje(postre); stukje melocoton, (=perzik) ananas, flan, slagroom en ijs op een bord….. ….. pfff..klaar om uit te buiken. Gelukkig had ik de leche frito besteld. 3 gefrituurde blokjes die smaakte naar arroz con leche…. Apart maar lekker van smaak. Nieuw, dus leuk om geprobeerd te hebben.