palm springs 2 - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu palm springs 2 - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu

palm springs 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

27 Juli 2009 | ,

Zaterdag 25 juli
In de reisgidsen wordt geadviseerd om in Palm Springs te luieren, winkelen en te golfen.
Aangezien het veel te warm is om te golfen houden we het bij de eerste twee aanbevelingen.
Jawel, uitgeslapen tot 9.00 uur en vandaag gewinkeld! Na het ontbijt bij Casa Cody waar we verblijven , echt 5000% anders dan ons Mirage hotel in Las Vegas (van zwart, grijs wit design tot nu Spaans, oud, hout, bloemetjes en hemelbed stijl) ,lekker gewinkeld.
Down Town Palm Springs is erg gezellig, een leuke straat met palmbomen, winkels en restaurants.
Vanavond gegeten in een aanbevolen Italiaans restaurant. Inderdaad prima.
Naast ons zat een stel (hij ong. 46 met stoere boots, zij ong,29 met wat pondjes erbij geplaatst) reuze aardig en geïnteresseerd in Europa. Leuk om mee te praten. Zij was opgegroeid in Las Vegas bij de mormonen en was erg religieus opgevoed. Zoals ze er nu uitzag en lekker aan de wijn zat had ze haar oude levenswijze aan de bomen gehangen en was er met en oudere gescheiden man met kids vandoor gegaan. Leuk verhaal!

Zondag 26 juli
Na het ontbijt hebben we de lokale markt bezocht, waar het zo warm was dat wij de indruk kregen dat de helft van de kraampjes er niet stonden. De man die met handdoeken stond had de service zijn bezoekende klanten nat te spuiten met een plantenspuit;we hebben er dankbaar gebruik van gemaakt!
Echt het is je niet voor te stellen maar we zijn nu 2 weken onderweg en we hebben alleen boven de 43 graden meegemaakt. (Alleen SF koelde in de avond af) We zijn heel blij dat we morgen richting de kust gaan en het binnenland gaan verlaten. Prachtig hoor, maar je weet niet meer hoe je ademen moet. Echt veel te warm; S avonds koelt het dan ook niet af………….Klotsende oksels, natte rug , vochtige bilnaad, en druipende borsten; IK WIL ER NU VAN AF!!!!!!
Na de markt konden we vandaag maar een ding doen hier in Palm Springs; naar SOAK CITY!!!! Je snapt het al een waterpark. Kids erg blij, even geen natuur , auto etc. meer maar gewoon van een waterglijbaan…..En geef ze eens ongelijk!!!!
Ehhh waterglijbaan; mijn god……was ik net over die haarspeldbochten bij Sequoia park heen……ik wist niet dat er ook waterglijbanen in die vorm bestonden……….WAUW!!!! We waren niet de enige in het park; maar het was een superdag. Heerlijk, ook al was het water ook warm, bleven we smeren, en kon je niet zonder slippers op de grond lopen zo heet……maar het was een leuke dag.
Ik ben overgehaald door Jill om in een of andere glijbaan te gaan met mega band waar je met z’n tweeën op moest zitten……ik heb het geweten…..echt GEEN tweede keer! Eerst een afdaling in het donker!!!!!………daarna een vrije val!!!!!…..en tot slot een 10 meter hoge opvangbak waarna je door een slurf naar buiten ging; snappie het nog?????…..kostte slechts 8 jaar van mijn leven…….
Nog langs de golfbaan hier gereden en het was verdacht rustig; hoe zou dat nu komen? Ik zou alleen aan een rondje beginnen als ik een Amerikaanse koelkast meekreeg (met inhoud).
Maandag naar Carlsberg……nee we zitten niet in Duitsland J daar heb ik ook niet zoveel mee……maar ligt even boven San Diego…….klein foutje in de berekening……we waren hier een dag te vroeg en wilde 1 dag eerder weg (eerder uit de hitte…………) dus 2 nachten over……..voor San Diego…..dus hopen aan de kust het koeler te hebben. Het is echt niet uit te houden in het binnenland…………
We Zijn dan ook benieuwd hoe neef Ruud het heeft.
En dan gaan we eindelijk de Californische wijn eens goed proberen; tis hier veel te warm om wijn te drinken. We drinken nu nog voornamelijk Corona om af te koelen.(ook niet slecht hoor). En gisteren mijn eerste Magaritha gedronken……die Mexicaan kon aardig mixen; mmmmmm!

Tot later! XXXX

We hebben veel moeite om de foto´s op de site te zetten we kunnen ze niet goed verkleinen, uploaden gaat dus niet….wellicht komen we er deze reis nog achter, anders voor alle liefhebbers thuis een keer….

• 28 Juli 2009 - 16:03

RonenGon:

Het is hier rond de 23gr, met een zacht briesje, heel aangenaam. De omgeving is wel iets anders, iets minder inspirerend dan wat ik uit jullie verhalen lees. Het is wel een reis met afwisselingen, klinkt allemaal erg goed. Ook het culinaire wordt niet vergeten, en daar houden wij ook wel van. De glijbanen kunnen mij gestolen worden, ik geloof dat Annemiek ook genezen is, dan maar toekijken met een tequilla, wie doet je wat! We komen zeker een keer kijken naar de foto's en tips verzamelen voor wellicht een dergelijke reis de komende jaren.

Enjoy

• 28 Juli 2009 - 17:34

Conbert:

hallo allemaal eenleuk verslag weer jill yves zo met die warmte in een leuk zwemgebeuren is ook wel heerlijk he mike miek de pruimen zijn heerlijk hebben vandaag de boom leeg gemaakt en wat aan nel gegeven gaat weer wat beter met koos had even een terugslag maar nu gaat het wel weer hebben tante puck ook gegeven en wat aan pa zijn zusters ien en ed wilden niet gingen een wiekend weg nu de groetjes dkkekus voor allemaal

• 29 Juli 2009 - 01:40

Bruintjes :

Hoi Engeltjes

Hier eindelijk een bericht van neef Ruud en zijn maten. Jullie verhalen op de weblog zijn erg leuk en heel herkenbaar. We hebben eindelijk de rust en tijd om eens rustig naar jullie weblog te kijken en te reageren. Je wil het niet weten, maar op de dag dat jullie uit Las Vegas vertrokken, zijn wij er aangekomen, na een lange rit uit Yosimite (wat mooi). Jammer dat we er elkaar niet hebben ontmoet, was gaaf geweest om lekker uit eten te gaan op de Strip). De reis ernaar toe was lang en erg leuk door (om Death Valley) de Nevadawoestijn (de camper is fantastisch, maar in de woestijn, zorgden we er voor dat we steeds voldoende water en benzine hadden). In een heel klein dorp (Kleine Huis op de prairie; Ellen is helemaal gevallen voor John boy Walton) werden we aangehouden door de plaatselijke Sherrif, omdat ik 35 ml. reed waar we 25 mochten. De jongens (inclusief ikke) vonden het echt leuk, want hij hield ons aan met zwaailichten en sirene. Na een leuke discussie (als een echte eigenwijze de Bruin en die ik natuurlijk niet ging winnen) kwamen we er af met een waarschuwing.

In Las Vegas hebben we op de camping bij Circus Circus gestaan (op een echte afwerkplek), maar we konden zo de Strip oplopen. Wat een rare, maar fantastische stad. We (en vooral David) konden er bijna geen genoeg van krijgen. Ik heb de jongens nog even naar het zwembad gestuurd, zodat ik nog even gebruik van de camper en Ellen kon maken. We hebben onze ogen uitgekeken; vooral naar de mensen. Er waren echt prachtige mensen, maar ook heel veel mensen die bij het dwergwerpen niet hadden misstaan.

We zijn vandaag (dinsdag 28 juli) vertrokken uit LV en zitten nu heerlijk op een camping bij Bryce Canyon (kijken mooi uit over een deel van de Canyon). We kunnen hier lekker slapen zonder de airco aan. Ons verdere reisplan is: morgen Bryce, dan reizen naar Grand Canyon (daar blijven we daarna nog 2 dagen en dan gaan we naar de kust). We gaan ons best doen om elkaar daar te zien. Het plan is om 2 aug. richting kust te gaan rijden. Op 3 augustus denken we daar aan te komen. We gaan jullie daar bellen. El heeft jullie vandaag een sms gestuurd, maar wij merken dat deze op de raarste momenten aankomen. We houden contact; geniet ervan en we ‘ll see each other soon.

Gr Ruud, Elllen, Tom en David

• 29 Juli 2009 - 09:59

Opa Ed Oma Ien:

Gezellig al die verhalen. Kunnen jullie alles nog opslaan?
    Vandaag(woensdag) is het weer bewolkt, maar de temperatuur aangenaam.
    Vanmorgen met oma naar de KNO arts geweest en
    heeft zij een hoortest gehad. Morgen gaan we een paar dagen naar Edgar en Nous.Verder is alles oke hier, en als jullie thuiskomen heb ik een verassing.???
    liefs van ons

• 30 Juli 2009 - 22:45

Jill,..:

TOT NU TOE EEN SUPER LEUKE VAKANTIE !

KUS