Santa Monica / LA - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu Santa Monica / LA - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu

Santa Monica / LA

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

07 Augustus 2009 | ,

Zondag 2 aug. / Maandag 3 aug.

LA --Los Angeles/ Santa Monica
Na een in kilometers niet lange rit….maar wel in tijd….om door LA te rijden van de onderkant naar de bovenkant moet je best even vooruit trekken. Veel file en langzaam rijdend verkeer…..Een saaie rit, want je ziet op de 5 nord (als je LA binnen komt) niet meer dan de auto’s voor je en veel hoge betonnen muren aan weerskanten .Maar aangekomen in Santa Monica in een 60 jaar oud surfhotel (wat alleen aan de badkamer te merken is) en aan de gehorigheid overigens…..maar een heel leuk sfeervol klein hotel met een surfbord boven je bed en surffoto’s ,oude strandfoto’s en LA film affiches aan de muren.
Santa Monica is het beste te beschrijven via het alfabet…….

A van Awesome!
B van Boedda’s Belly (waar we gegeten hebben) en Beverly Hills……
C van Circus (pier met achtbaan, en kermisattracties)
D van Drukte (en niet zo’n beetje ook)
E van Enorme oude zooi in Hollywood
F van Fantastische winkelpromenade (3th street)
G van hele hoge Golfen!
H van Hippe restaurants
I van Inmens veel televisies in sommige restaurants
J van Joepie we verlaten deze gekte eerder……
K van K**** weer een skatewinkel in………….
L van Lifegards (uiteenlopend van jong en gespierd to oud en grijs)
M van Muscle Beach ( Mar…… ik ga hier goed kijken!!!!)
N van Nepborsten die je zo’n 6 op de 10 ziet……
O van Oude vergaande glorie op Hollywood boulevard.
P van People……en niet zo weinig ook…………..
Q van Quite……dan zit je in deze stad verkeerd
R van Rollend voortbewegen( iedereen verplaatst zich hier fietsend, skatend, rollerskatend etc.
S van Straatartiesten, heel erg veel op straat; en erg uiteenlopend.
T van Talent, een groep van 5 donkere jongens konden op straat met muziek een hele gave show geven.
U van Uitstekende winkelstraat die Rodeo Drive in Beverly Hills! Lekker chique!
V van Venice Beach…..meest uiteenlopende types waar je mond open van blijft staan.
W van Wirdo’s die lopen hier genoeg rond; veel vreemde, aparte types
X van ehhh????
Y van Ys eten
Z van Zwervers en Zeemeeuwen, sowieso heel veel in het westen hier vinden wij.

Zo, goede indruk nu van Santa Monica LA denk ik………..

Wel van plan veranderd, we hadden hier in Santa Monica 4 dagen uitgetrokken, maar dat vonden we wat te lang hier met alle drukte, gekkigheid, en vreemde types. En een verlopen Hollywood boulevard doe je ook geen 2 keer. Alleen in Beverly Hills; op Rodeo Drive kun je me gerust een paar dagen achterlaten met en goedwerkende flexibele friend!!!!!(een creditcard dus….)
Dus changing plans…….een ander hotel vanaf dinsdag avond in Anaheim…. net naast Disneyland!
Enne...…..volgens mij kunnen we LA niet verlaten voordat we bij Mickey zijn geweest.

• 07 Augustus 2009 - 20:06

De Buren Van PN 2:

Ha die vierengelen,
    Het alfabet van santa Monica heeft een redelijk 'aha' erlebnis gehalte. Wij lezen jullie reisverslagen met buitengewoon veel plezier en bewondering voor veelal de vertelster Annemiek die in fraaie bewoordingen sfeer en omgeving onder woorden weet te brengen.
    Nog een weekje States, geniet ervan en wij kijken uit naar nog enkel stukje proza waar Cees Noteboom - erkend reiziger uit toch wel voornamelijk de vorige eeuw - zich zeker niet voor zou hoeven schamen.
    Wij hebben momenteel een bijzonder ontspannen verblijf in Dé Achterhoek en zijn inmiddels bevorderd tot thuistapper bij de firma Grolsch (alhier gevestigd maar in handen van een Zuid Afrikaanse brouwer als ik het goed heb). Het tripje India was een drievoudig 'pareltje', te weten trektocht Noord - India (over twee bijna 5000 meter passen, waar je overigens niet eens op 0 laat staan -6 NAP kan beginnen), vader/zoon met wat Nepalese ondersteuning, in Madurai 10 jarige samenwerking met DHAN Foundation afgesproken en twee concrete opeenvolgende stappen, en in Chennai 4 Nederlandse en 3 indiase studenten teams intensief gestreden om de beste CO2 besparende vinding, en overeenstemming bereikt met jonge Indiase ondernemer. En oh ja, op de vluvht terug zag ik toch lege stoelen links van de ingang, die vooraf niet te krijgen waren dus met een voortvarendheid die Mike gewaardeerd zou hebben en Jan Tijs bepaald verraste lagen wij die vlucht links maar dan wel vrijwel geheel gestrekt. Top firma die Lufthansa ....
    Tot slot voor nu vier overwegingen voor Mike (er zijn tenslotte vier engelen):
    1. Informal investment kansen;
    2. Sponsor pensioen profiel;
    3. Schiekade;
    4. FV & MD als concept;
    Hartelijke groet en tot over een weekje