Family matters en LA - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu Family matters en LA - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu

Family matters en LA

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

08 Augustus 2009 | ,

Dinsdag 4 aug.

Uitgecheckt en naar Pamela gereden in LA/Sealbeach.
Met haar en haar kids Gabriella 12 en Adam 15 naar het strand geweest, gepicknickt en over van alles en nog wat gesproken. Erg leuk een echte Amerikaanse visie op gezin, opvoeden, wonen, mode, muziek sport en politiek. Ook erg leuk om te zien hoe zij wonen en leven.
In de namiddag ingecheckt in ons hotel en daarna terug naar Pam voor de bbq. Supergezellig en ook de kids hadden het erg naar hun zin. Jill kan zich prima redden en er waren hele gesprekken. Ook de grootste lol om woorden uit beide talen te vertalen en het elkaar te laten uitspreken.
Zij zijn een meer creatief- muzikaal gezin en wij hebben onze hobby´s meer op sportgebied. Adam speelt gitaar en kon niet geloven dat Jill een aantal van zijn favoriete helden niet kenden.
Golfbaan is om de hoek bij ze maar vinden dat een snobsport, en volgens Bryan(man van Pamela) is het hier op de baan een sport wie het meest dronken bij de 18e hole kan aankomen….. Ook een leuke wedstrijdvorm ipv FBBB.
Laat terug en morgen erg vroeg op want……………

Woensdag 5 aug.

Een dagje disneyland !!!!! Hier vertel ik weinig over behalve dat onze voeten de enige waren die klaagde…
S’Avonds Pam en haar kids ontmoet op Disneyland voor een spetterende vuurwerkshow ;echt geweldig !! vuurwerk met een verhaal en op muziek…wie bedenkt dat?? en een gave nacht show met lichtgevende elementen met alle disneyfiguren op het water..

Donderdag 6 aug.

Ontbijt bij Nancy (de moeder van Pam; nichtje van mijn moeder) en we kwamen daar bijna niet weg.
Ze sprak na 50 jaar nog zeer goed Nederlands en alle oude foto´s werden uit de doos gehaald. Wel heel erg leuk. Ze romantiseren het wel ons Nederland; alles is super en wat zou het toch geweldig zijn om weer door het Haagse bos te kunnen fietsen……Tja……
Aangekomen in Santa Barbara…..
Mike had ons beloofd dat we hier mochten bijkomen van zijn hele programma en 4 dagen aan het strand mochten liggen. Een rustige relaxte badplaats zei hij…….Ja hoor! Wat een gekkenhuis hier zeg…..zijn er 4 dagen per jaar feest..een Spaans feest……zijn wij er net in die 4 dagen…..….
RUSTIG down town Santa Barbara bestaat uit duizenden feestvierende mensen, luidruchtige barren,, 600 kraampjes, ach we weten van gekkigheid weer niet waar we kijken moeten.
Heeeeeel veeeel politie op straat, controleren in restaurants ID´s van jonge mensen aan de alcohol.
En er worden op iedere hoek van de straat gekleurde, versierde eieren verkocht met confetti erin. Leuk om elkaar mee te bekogelen en een hoop lol te hebben. Ach we hebben de cultuur hier maar opgepakt en doen gezellig mee met het feestvieren en genieten er wel van. Het is ontzettend leuk om deze dolle boel gade te slaan. En hebben zelf ook al confetti eieren op ons hoofd gehad. Je maakt wat mee zo onverwachts. Morgen een optocht door de stad met heel veel paarden, koetsen en veel mensen.
Er staan al campingstoelen door de hele stad van mensen die dat stuk stoeprand claimen, dus het zal geen kleine korte optocht zijn.. VIVA LA FIESTA !!! Stadsontbijt met pannenkoeken, muziekoptochten,
Live bandjes etc etc. Het altijd zo vredige Santa Barbara is even 4 dagen uit zijn bol.

Ons hoor je even niet, geen paniek tot over een paar dagen; wij zijn aan het feesten. J

Ehhh by the way, SB ligt trouwens wel heel erg mooi aan een strandbaai met haven, pier met restaurants en winkeltjes onderaan wat bergen met prachtige huizen. Veel palmbomen en Moorse invloeden hier. Dit even ter info voor de cultuur liefhebber.

• 10 Augustus 2009 - 10:32

Marja:

Disneyland, herkenbaar!
    Heb destijds met Remco ook in Annaheim gezeten, in een motel op loopafstand van het park. We konden onze voeten aan het eind van de dag ook niet meer voelen.......

En dan die Spaanse feesten in Santa Barbara, heerlijke tapas na al dat Amerikaanse fastfood?