Chipiona en Murcia deel 1 - Reisverslag uit Chipiona, Spanje van vierengelen - WaarBenJij.nu Chipiona en Murcia deel 1 - Reisverslag uit Chipiona, Spanje van vierengelen - WaarBenJij.nu

Chipiona en Murcia deel 1

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

27 Juli 2012 | Spanje, Chipiona

Do 19,20,21,22,23,t/m do 26 juli 2012

19 t/m 22 juli zijn we nog in Chipiona gebleven. Dagen strand, dag naar Cadiz geweest en eindelijk eens de kerk ingeweest die hier op 30 meter afstand staat. Een mooie witte kerk aan het strand die 3 diensten per dag heeft en heel druk bezocht. Prachtig aan de binnenkant. In Chipiona centrum hebben we trouwens gegeten bij een leuke tent. Je bestelt alleen je drank en broodjes bij de ober aan je tafel, daarna ga je naar binnen war je de vis bestelt en waar het a la minuut gebakken, gefrituurd of klaargemaakt wordt. Verser kan het niet. Leuk om te bestellen, een verrassing ook want niet alle namen weet ik van de vissen. De coco is hier een bestseller……ook eens proberen, leek op inktvis maar bleek een sort haai te zijn. Goed te doen.
Op het stand kan er binnen 2 minuten een mist overkomen die zijn weerga niet kent. Temperatuur blijft ongewijzigd maar je ziet bijna je buren niet meer. (ach ik overdrijf graag een beetje)
Een na laatste avond was er hier een flamingo bandje op het strand. Zouden om 23.30 uur beginnnen, maar ach het is Spanje natuurlijk dus toen eindelijk alles aangesloten was was het 00.30 uur. Strand vol, strandtent vol en superleuk om te zien hoe kleine meisjes hier al van die flamigodans bewegingen maken. Zit er al vroeg in!

Maandag de 23ste zijn we naar Murcia gereden naar ons huis. Rond Granada bij Friorio hadden we afgesproken met Tineke, Hans en Nadia om te lunchen. Zij zaten daar in de buurt en wij kwamen daar langs op onze doorreis. Erg gezellig! We hebben nog heerlijk met onze voeten daar in de koude rivier gestaan.

Annemiek is nu weg en ik moet de laatste twee dagen volschrijven; er staat wel druk op me)In Murcia zijn we direct naar het Mar Menor strand gegaan en kwamen tot ontdekking dat het heel wat drukker is dan in het voor- en naseizoen. Maar zeker niet minder gezellig. Er zijn zelfs hippe strandtenten bijgekomen en het kite- en windsurfen is hier erg populair aan het worden. Yves neemt vrijdag zijn eerste windsurfles.

Verder een hele nieuwe ervaring. Normaal huurden we ligbedden en parasols, maar omdat er in Chipiona nauwelijks verhuur was hebben we een diepte investering gedaan. Na eerst heel zuinig 2 stoelen en 2 parasols te hebben gekocht, hebben we zelfs een extra investering gedaan en hebben we nu 4 stoelen e 4 parasols. Ja, en we liggen ook nog gewoon bij elkaar op het strand. Niet ieder voor zich of zo.
Maar ja, nu lig ik wel op het strand verlekkerd naar de toeristen op een ligbed onder een parasol te kijken terwijl ik zelf op een heerlijke eigen strandstoel zit, maar waar ik na een uurtje tocht met heel veel moeite uitklim! Maar goed, de investering is er nog niet uit, dus we blijven lekker in onze eigen spullen zitten.

Verder iedere avond de BBQ gebruikt, behalve gisteren toen we uitgeput van het winkelen van de dames neerstortten in een restaurant in het winkelcentrum.

Vandaag dus windsurfen en weer verder vakantie vieren.

Groeten aan iedereen

• 27 Juli 2012 - 12:23

Marjon:

Lekker hoor, al dat strand en zon en lekker eten! Hier is het inmiddels ook wat beter. Begin zo aan mijn 3e dagje strand van deze week (best lekker zo'n "vakantie"). Vanavond wordt hier helaas regen en onweer verwacht.