chipiona - Reisverslag uit Chipiona, Spanje van vierengelen - WaarBenJij.nu chipiona - Reisverslag uit Chipiona, Spanje van vierengelen - WaarBenJij.nu

chipiona

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

19 Juli 2012 | Spanje, Chipiona

14,15,16,17,18 juli 2012
Zaterdag de 14e aangekomen, leuk hotel. Heeft onze reisleider weer goed uitgezocht.
2 stappen en we zitten op het strand met zwembad en een Jacuzzi & bar op het dakterras. Ik zou zeggen laat mij hier maar overwinteren. Wel eerst de kamers anders geregeld want ze hadden onze bloedjes wel erg ver van ons vandaan gelegd. Dus nu iets met tussendeur, beter voor (alleen) mijn gemoedsrust.
Verder doen we hier weinig dus weinig te vertellen. De Tinto de Verrano smaakt hier prima (rode wijn met ijsblokjes en naar keuze spa rood of spa limoen erin) Net limonade. In Murcia komt het zo uit de tap maar hier mengen ze het en mag je vaak zelf stop zeggen wat betreft de rode wijn.
We zijn hier trouwens wel een bezichtiging. Een van de weinige toeristen hier. We zitten hier tussen de Spanjaarden. We hebben een keer Duits gehoord en dat was het. Spreken hier ook belabbert Engels. Hebben wij natuurlijk niet nodig met onze Spaanse lessen maar als de toilet niet doortrekt gaat het lasting worden……
We zijn maandag de 16e naar Jerez geweest, waar de sherry vandaan komt. Heel erg leuk in een Bodega een rondleiding gehad over de tot stand koming van de sherry en de geschiedenis van het Tio Pepe sherry huis. Tot slot een kleine proeverij met voor de kids druivensap gelukkig.
Angezien de Spaanse toeristen hier de veel te weinige strandbedden bezetten, hebben wij van armoe parasollen en stoeltjes gekocht. Hele Spaanse families zitten hier op het strand met parasol, stoel, tafels en koelboxen. Het strand zit nog gevuld met families tot zeker 23.30 uur. Geweldig!……en ach wat zijn er veel Spaanse mensen dik zeg. Ohhh…..plaatsvervangende schaamte. Een badpak wassen en je machine zit vol. Echt!
Op het strand komen de zonnebrilnegers, garnalen verkopers, espressokarren (op een soort grasmaaimachine volgens Yves een complete expressobar en zoetebroodjes verkopers met regelmaat langs. Ola quapa, zonnebril? No gracias…..
Gisteren(dinsdag ) de dag begonnen met sporten op het strand. Aangezien de mannen dat (bijna) iedere dag al gedaan hebben besloten Jill en ik eens aan te sluiten. Man man trainen op het strand, we liepen rood aan, niet gezond met die temperaturen. Morgen maar weer uitslapen ;) Verder de hele dag bezig geweest om vooral uit de zon en in de schaduw te blijven. Daar kun je best moe van worden. Sorry maar we houden de zon nog even bij ons…..als we er genoeg van krijgen sturen we hem naar Nederland…….Sorry……..
Wat we ook kunnen doen is ons overschot naar jullie sturen, doen we! En dat is veel!
Dat blijven insmeren is ook niet alles hoor , en zand tussen je tenen….grrrr……je haren constant wassen als je in die zoute zee geweest bent…..wat een opgave…..
Vandaag woensdag de 18e hebben Jill en ik uitgevonden hoe het in de zon toch uit te houden is. Men neme een strandstoeltje, plaatsen het vervolgens in de branding. Gooi die derriere in het zitgeelte van de stoel en zorg ervoor dat je af en toe een golf blijft voelen bij je voeten. Hele ritueel kan alleen niet plaatsvinden zonder factor 20. Voldoe je aan alle eisen dan is het zeker een half uurtje uit te houden.
Liefs xxxxxx

• 19 Juli 2012 - 09:02

Conbertr:

Hallo leuk. Om jullie stemmen weer te horen we zijn gelijk het verslag gaan lezen wat een warmte daar en de herfst hier maar ja verschil moet er zijn nu nog veel plezier pakkert van ons

• 19 Juli 2012 - 21:20

Hans:

Schelpen op de muur....markering voor het Pelgrimspad? Wel wat warm om hier te starten. We komen graag de Tinto proeven - bij de kachel - zal vragen of hier een bon bon bij te maken is.
    Groeten!

• 20 Juli 2012 - 14:48

Louispuck:

hallo leuk om jullie weer te volgen
    stuur een beetje zon hier na toe
    leuke foto/s xxxx

• 23 Juli 2012 - 21:04

Kathy:

Hoi allemaal, Anne kek je moet schrijfster worden, weer heel leuk om te lezen.