Caceres, en Sevilla....... - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van vierengelen - WaarBenJij.nu Caceres, en Sevilla....... - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van vierengelen - WaarBenJij.nu

Caceres, en Sevilla.......

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

13 Juli 2012 | Spanje, Salamanca

Dinsdag 10 juli 2012

We hebben ontbeten in de stad en zijn daarna naar Caceres gereden. Aangekomen in het hotel eerst maar eens het zwembad ingedoken. Een prive zwembad met lifeguard, ons kon niets gebeuren. Alhoewel deze dame het drukker had met haar mobieltje en haar tenen afspoelen onder de douche dan op ons letten ;)
Daarna de stad ingelopen. Het was hier best warm, zo’n 37graden. Goede temperatuur om een stad te bekijken. Caceres heeft een hele oude binnnenstad die de moeite waard is om te zien. Kleine nauwe straatjes, je vraagt je echt af hoe het rond 1227 geweest zou zijn toen hier net de handel op gang kwam. Hoe de mensen hier gewoond en geleefd hebben. Je ziet het bijna voor je als je langs deze oude stadsmuren loopt. Een binnenplaatsje, kerkje, trapjes, alles klein en op elkaar. Mooi!
Ook hier komt de stad rond 19.30 pas tot leven. Lange straat waar de mensen flaneren en de winkels zijn open tot 21.00 uur. Lekker tapas gegeten en weer een dag voorbij….

Woensdag 11 juli 2012

Zo! Mijn huwelijk is Sevilla proef en dat is aardig wat! We zijn de stad nog niet uit maar toch…… Vanaf ons hotel in Caceres was het rechtsaf en dan 271km, dus zo moeilijk kon het niet zijn. Autorit ernaar toe was easy going, op een rustige, bijna lege A66.
Maar dan op zoek naar het hotel in een ietwat druk Sevilla, Michellingids op schoot met plattegrond Sevilla, adres ingetypt op googlemaps iPhone. Die viel uit…geen nood we hebben er nog een….. het blauwe balletje gaat vervolgens iets langzamer dan de werkelijkheid en het verkeer in Sevilla gaat redelijk rap. En dat zeggen wij die A’dam en Den Haag zijn gewend…… Alles eenrichtingsverkeer….heel veel kleine, te kleine staten om sowieso een auto doorheen te laten… we moeten deze verkeerde wijk uit…en dat hotel…..Waar?? Borden hotel op een gegeven moment gevonden maar die hielden ook op…logisch achteraf, we waren er voorbij gereden. Nog maar een ere rondje een richtingsverkeer en ja hoor, nu wel goed afgeslagen….. En ach Mike is niet zo snel gek te krijgen maar had het hier niet echt naar zijn zin. Puf puf, leuke ;( nieuwe ervaring
Maar we zijn er …duurde ff maar dan hebbie ook wat. Zwembad op het dak, kijken zo over Sevilla uit.

Donderdag 12 juli 2012
Dagje stad, goede temperatuur 37 graden om de stad te bezichtigen….. Prima te doen als je om het uur een terras pakt om uit te hijgen. Ons laten afzetten op het Plaza de Espana, gebouwd voor tentoonstellingen rond 1929. Een echt prachtig gebouw in de vorm van een halve cirkel. 58 banken bezet met azulejo’s stellen een belangrijke periode uit de geschiedenis van de Spaanse provincies voor. Murcia natuurlijk ook gevonden.
Er zitten nu allemaal departementen van verschillende ministeries en een militair historisch museum waar we even hebben gekeken. De vrouwen hadden hier weinig mee met alle tentoongestelde bommen, granaten, geweren etc. De mannen hadden hier zo hun eigen beleving bij. Zaten vol in de fantasie wat er rond de wereldoorlogen allemaal in Spanje gebeurd is. Het was wel een mooi museum, waar is waar.

Daarna de brug over gelopen naar de wijk Triana, wat vroeger een handelswijk was. Nu winkels, kleine straatjes, scholen, kerken en pottebak winkeltjes. Nee ik heb me niet ingeschreven voor een cursus…… Terug over het water langs La Real Maestranza. De plaza de Toros, oudste stieren arena van Spanje. Gebouwd in 1761, staat pal aan het water, de Rio Guadalquivir.

Toen Torro del Oro beklommen. Deze 13de eeuwse Moorse toren moest vroeger de haven beschermen, Het is nu een maritiem museum. 91 treden naar boven en een mooi uitzicht over dezelfde Rio. Puf puf……inmiddels alweer wat graden erbij, loopt hier tegen de 40 graden denk ik….richting hotel maar, duik in het zwembad en eens even met de Spanjaarden mee doen…kleine siesta……..

Vriidag 13 juli 2012

Zo nog een dag in het warme Sevilla en daarna naar de kust. Vandaag hebben we ons laten afzetten bij het voetbalstadion van Sevilla. Een praatgrage chauffeur die in het half Engels, half Spaans een gesprek over voetbal aanging. Het stadion ligt midden in de stad tussen de huizen. Rond het stadion leeft het enorm. Veel oude mannen op bankjes in de schaduw, mensen die kaartjes kopen. Ze spelen uit vanavond. Winkel erbij, Yves natuurlijk gevallen voor het tenue. Vooruit dan maar!
In dit gedeelte van de stad kun je ook prima winkelen. De mannen hebben geen bezwaar, de airco is prima in de winkels. Buiten is het echt warm, alsof je in een warme fohn loopt. Hier en daar tikken we de 40 graden aan. He lekker hoor in de stad…….
Heel veel bedelaars lopen hier rond. Een ober vertelde ons dat er veel Oostblokkers rondliepen om te bedelen. Triest verhaal maar het schijnt dat bij baby’s hier en daar wat ledematen gebroken worden op jonge leeftijd om zo zielig te kunnen gaan bedelen. Het geld wat wordt opgehaald schijnt rechtstreeks naar de oostblokmaffia te gaan. Muchos problemos dus in Spanje met die Oostblokkers.

Daarna uitgeteld lunch op een terras met sproeiers (we kiezen het terras daar op uit) heerlijk aan de gazpacho. Nieuwe energie opgedaan om naar de kathedraal te gaan.
De grootste kathedraal van Spanje zo staat in de boekjes. Gotisch, 15e eeuw. Honderden beelden…giga groot en zelfs de Giralda beklommen met deze hitte.Deze oude minaret zit aan de zijkant van de kathedraal. Achterlijk wie verzint zo iets? 35 verdiepingen beklimmen met 40 graden om vervolgens over de stad uit te kijken. En?? We waren niet eens de enige!!!…En??? Het was zeker de moeite waard!
De Giralda is namelijk het sybool van de stad Sevilla, prachtig uitzicht en we zagen aan alle kanten precies waar we geweest waren.
Daarna weer flink aan het Spaanse dagritme meegewerkt. Siesta om 16.30 en daarna het zwembad in om vervolgens om 20.00 uur weer de stad in te gaan om iets te drinken en daarna te eten.
Het was zo warm dat ik zelfs gezwicht ben vandaag voor zo’n vreselijk toeristische Spaanse waaier! Maar ach, hij is die 3 euro dubbel en dwars waard! Heerlijk wapperen!

Morgen naar Chipiona…….en dan horen jullie wellicht iets minder van ons…..liggen, strand en chillen…….maar we houden jullie op de hoogte.
Muchos besos xxxx

Foto's volgen.....