Madrid en San Sebastian - Reisverslag uit Chipiona, Spanje van vierengelen - WaarBenJij.nu Madrid en San Sebastian - Reisverslag uit Chipiona, Spanje van vierengelen - WaarBenJij.nu

Madrid en San Sebastian

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

07 Augustus 2012 | Spanje, Chipiona

Onze belevenissen in een MADRID ABCtje is het snelst…….

A=Abercrombie, gevonden hier, Jill blij ☺
B=Bronzen beer en de aardbeienboom; symbool voor Madrid.
C=Charmante markt in de stad de Mercado San Miquel met allerlei versproducten
D=De Gran Via waar veel voetstappen nu van ons liggen
E=Eten was hier heel goed te doen
F=Fhilip de 5e heeft hier een flinke stempel achtergelaten
G=Gezellige terrassen
H=Hoerenwijk waar we per ongeluk uitkwamen…….
I=In een restaurant gegeten waar een dikke gezellige oma echt alles in de smiezen had, van klanten tot personeel en oma kookte prima en heel goedkoop.
J=Jamon, heel veel zien hangen hier
K=Koninklijk Paleis, het Palace Real geweest
L=Lopen,lopen,lopen en nog eens gelopen…….
M=Mike Mike was onze Tom Tom
N=Nieuwe laarzen van Pepe Jeans voor Jill
O=Overal waren Starbucks te vinden
P=Plaza Major, Plaza Espagna, Puerta del Sol
parQ del Retro, op zaterdag koffie gedronken, een Spaans Vondelpark
R=Reuze veel politie bewaking in onze wijk (veel ambassades en ministeries)
S=Stoplichten waar we veel op moeten wachten
T=Taxi, ons veel laten afzetten bij de hoogtepunten
U=Unieke stad in alle opzichten
V=voetbalstadion Bernabeu wat we natuurlijk niet konden overslaan
W=Winkels van goedkoop tot heeeeeel duur
X=?
Y=Yves onze nieuwe Michael Phelps in het olympisch hotel bad hier
Z=Zwembad was klein en heel koud (maar ik ben er iedere dag heel moedig ingeweest..)

Madrid was zeker voor herhaling vatbaar, zeker ook in een andere tijd wanneer het minder warm is, de toeristen uit de stad zijn en de Madrilenen weer de stad overheersen.

Laatste stop hier nu in San Sebastian voor 5 dagen. Afgelopen zaterdag in de namiddag aangekomen. Spullen in het appartement (hetzelde als 2 jaar terug, Irenza appartementos) Echt top, prachtig uitzicht over de heuvels en bergen. Gaaf om het een en ander weer te herkennen maar toch ook weer nieuwe dingen te ontdekken.
Zondag heeft het hier geregend, we zijn toen naar Bilbao gereden om in het Guggenheim wat cultuur te snuiven. Moet zeggen het was even rijden maar zeker de moeite waard.
Maandag San Sebastian in geweest. De bus stopt hier bijna voor de deur en je kunt voor 1,45 per persoon naar de stad. Prima!
We komen hier om in de Baskische tapas genaamd Pintox. Hele barren staan er vol mee. Allerlei verschillende broodjes met de meest waanzinnige belegcreaties.
Vandaag dinsdag naar het strand geweest aan de andere kant an de stad. Dagje niets doen dus. We hopen dat het morgen hetzelfde weer is als vandaag en kunnen we de vakantie zo afsluiten op het strand.
Donderdag de 9e gaan we richting huis, slapen ergens onderweg en zijn de 10e thuis.
De vakantie is wel (ja we weten het , het waren 5 weken…) omgevlogen. Mooie, leuke, grappige, supergave dingen gezien, meegemaakt. We kijken terug op een prachtige vakantie. Tot thuis!

• 08 Augustus 2012 - 09:59

Ed&ien:

Hoe je het weer voor elkaar krijgt dat ABCtje, toppie.
    Geniet nog van de laatste dagen en we zien jullie spoedig.XXXX

• 08 Augustus 2012 - 12:39

Marjon:

Het is inderdaad omgevlogen!
    Goede reis naar huis en tot gauw.