De eerste Spaanse steden - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van vierengelen - WaarBenJij.nu De eerste Spaanse steden - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van vierengelen - WaarBenJij.nu

De eerste Spaanse steden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

09 Juli 2012 | Spanje, Salamanca

Vrijdag 6 juli 2012

Zo, wekker op 4.15 en ready to go…dachten we. ‘Ware het niet’ dat het s’nachts loodrecht uit de hemel kwam en Yves zijn kamer een zwembad geworden was…..tot onze enkels…….ach hij hoorde het wel druppen s’nachts maar dacht dat het buiten was….
Dus eerst een kwartiertje gedweild daarna ingepakt en lets go!
Prima reis, maar best een stukje…….denk dat de tachograaf een paar keer zou zijn doorgebrand. Aangekomen in le Muret net een stukje na Bordeaux voor een overnachting. Ergens in the middle of knowhere. Prima hotel, Franse 4 persoonskamer (we sliepen met de koffers op onze buik, anders was er geen plek) Maar het eten s’avonds was daar echt goed, met hele vriendelijke mensen.

Zaterdag 7 juli
Waar je vroeger de cd’tjes aan het wisselen was zet je nu een off-line spotify op. Onze dj zat achterin en deed de muziek die nog over de boxen liep ook. Vraag mij niet hoe maar de muziek die langskwam was prima te doen.
Ohja ergens op de snelweg voor Burgos, hoe klein kan de wereld zijn kwam ik nog bij een benzinestation een bekende tegen van de basisschool. Jill had met haar dochter in de klas gezeten……
Aangekomen in Burgos, tassen op de kamers en de stad in. El Cid is hier de locale held, standbeelden, afbeeldingen…deze stoere ridder leefde van 1043-1099
Geweldige stad, gave sfeer. Mooie trouwsfeer……4 bruiden liepen er met gevolg rond de kathedraal. “Habla si” Na 2 uur zijn alle winkels dicht en was de stad verlaten. Lunchen maar en daarna terug naar het hotel om te zwemmen in een fris binnenzwembad.
Toen we vervolgens om 20.00uur de stad weer ingingen was deze meer dan vol. Na de siesta komt dus iedereen weer tot leven. Een stad om iedereen aan te raden, wat een leven, gezelligheid, barretjes alias tapa tentjes…….geweldig!

Zondag 8 juli
Door naar Salamanca, we zitten net na de Puente Romano, Romeinse brug over de Rio Tornes. Salamanca is een gave universiteitsstad, met zijn 13e eeuwse universiteit met zijn dubbele kathedraal die je overal in de stad ziet. Persoonlijk word ik wat onrustig binnenin de kathedraal met zijn vele hoekjes, kamertjes, altaren en verschillende bouwstijlen.
Marja we hebben flink gezocht maar de kikker niet gevonden ;)
Het plaza Mayor was wel indrukwekkend, lekker rondslenteren en op een van de vele terrasjes zitten kijken naar alles wat er langs loopt.

Maandag 9 juli 2012
Dag begonnen met Spaans ontbijte(tostados tomates, zumo de naranja, y café solo) daarna flink gewinkeld, lunch, zwembad (buiten en heeeeeel koud)….en weer afgesloten met tapa’s in de stad.
Wat heerlijk relaxt is het spaanse leven toch.

• 09 Juli 2012 - 15:12

De DJ:

leuk verslag !
    en dat zwembad ? dat is niet koud dat is heerlijk !

gr. de DJ

• 10 Juli 2012 - 11:42

• 10 Juli 2012 - 12:31

Marjon:

Klinkt goed, dat relaxte Spaanse leven.
    Ik heb die kikker trouwens ook nooit kunnen vinden.

• 11 Juli 2012 - 07:39

Vul hier je reactie in...
    Hallo daar leuk om het verslag over de vakantie weer tevolgen hier is de rust weer gekeerd pa heeft joop naar het vliegveld gebracht gisteren veel plezier xxxxx

• 11 Juli 2012 - 17:48

• 13 Juli 2012 - 12:01

E & I:

Hallo luitjes vanuit een zeer winderig en regenachtig landje. Het is dat wij dit jaar al aardig wat zon hebben gehad,anders was het zeer treurig. Wij volgen de weerman en jullie hebben het lekker warm. Burgos is een prachtige stad,wij hebben daar veel op de vouwfietsen gereden totdat die van Ed het begaf. Wij wensen jullie nog veel moois toe.xxx

• 16 Juli 2012 - 15:28

Con Bert:

Halo wij volgen jullie door Spanje waar het weer beter is als hier en maak er maar veel plezier met zijn alle

• 16 Juli 2012 - 17:05

Louis & Puck:

Zo eindelijk heb ik jullie te pakken.
    Maar Anita kwam slapen En die had het.
    zo te pakken.Maar ja die speelt met de laptop Jullie hebben het wel erg warm.
    Maar ja het is wel beter dan hier.
    geniet er van x