31 aug & 1 sept 2019 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van vierengelen - WaarBenJij.nu 31 aug & 1 sept 2019 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van vierengelen - WaarBenJij.nu

31 aug & 1 sept 2019

Door: A’miek

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

03 September 2019 | Hong Kong, Hong Kong

Zaterdag 31 aug
Vanmorgen zijn we begonnen met sporten in het hotel, het gaat een regenachtige dag worden dus we hadden ‘binnenactiviteiten’ bedacht. Aangezien ik voor de drie weken dat ik weg was mijn sportkleding in de wilgen had gehangen en ik toch mee moest met de heren had ik een sportbroek en t-shirt van de mannen geleend. Tres charmant. Anyway, hadden ze daar naast alle eiwit en steroïde apparaten ook een ‘paard’ staan. Ankie van Grunsven was we niets bij. Is dus om je buikspieren en core te trainen. Nou de hoogste stand was alsof je op zo’n stier zat. Maar stelde niet echt veel voor. Ik heb er geen spierpijn aan over gehouden. Met de shuttlebus naar Natan Road en de volgende binnenactiviteit was een high-tea bij het Peninsula. Jullie snappen het sporten nu hè van vanmorgen :)
Ze hadden een Hello Kitty Limited Edition en moet zeggen dat het echt geweldig was.
Neeeee Mike had koffie besteld, dat was ook een optie ;)
Ze hebben in het hotel daar de gehele lobby van zo’n 200 m2 met tafeltjes en high tea. We zaten op een leuke plek, zagen mensen binnenkomen, hadden een hoop te zien. De high tea ‘vulde’ iets meer dan we dachten dus zijn via het water teruggelopen. Goed voor de spijsvertering.... in ieder geval een scone qua calorieën minder.

Zondag 1 sept
Aangezien er vandaag een typhoon met waarschuwing 1 is, dachten we te beginnen met het zwembad want 100% kans dat het dan vanmiddag dicht is. Wij vinden deze waarschuwing niet echt veel voorstellen. Ja er staat een lekker windje maar om nou gelijk dat bad dicht te doen. Je toupet blijft echt nog op zijn plek dus het valt best mee. Maar regels zijn regels hier. Ze plakken dan ook gelijk met tape alle ramen af. Van dat bruine afplak tape maken ze grote sterren op de ramen. Wellicht verzekeringsvoorschrift dat je alles gedaan hebt te preventie? Any way na 4 baantjes werden we er al uit gehaald door die life guards. We zwommen net een half uurtje...bad dicht want signal 1 was actief. Nou over die lifeguards gesproken, daar kan ik op los hè! Niet op de manier waar je wellicht nu aan denkt want wat een pummels zijn dat zeg! Er zitten er 2 per kant, 1 hoog op de stoel (de opper lifequard) en 1 op een lage stoel. Dus tel ff met me mee dat zijn er dus 4! voor dat bad. Lichtelijk overdreven maar ala. Zouden we nog actief zijn zeg ik nou doet het hotel goed, er wordt prima opgelet, lopen geïnteresseerd rond, halen hier en daar blaadjes uit het water etc etc. Maar....... ze bewegen dus niet hè!!! Zitten alle 4 stil, praten niet met elkaar en kijken alleen op hun mobiel. Je zou er niet aan moeten denken dat er iets zou gebeuren. Vanochtend ben ik er wel achter gekomen waarom er 4 lifequards zijn. Bij goed kijken zaten er dus 3 te knikkebollen achter hun te grote zonnebril en was er 1 wakker (en die zat dan weer op zijn mobiel). Nou serieus! Wat een vreselijk stelletje. Ze komen alleen in actie als je het bad uit moet, dan ‘vegen’ ze alles schoon en dan hoop ik dat ze de kamermeisjes mogen helpen met hun schoonmaakactiviteiten als het bad dicht is. Zijn ze nog ergens nuttig!
Vervolgens naar het Hong Kong Museum of History gelopen. Als je 4 maanden in deze stad gaat verblijven moet je we wat weten van de geschiedenis hè! Maar voor we daar kwamen zagen we de mammy pancake take way counter tegen waar ze bubble-wrap waffels hadden. Nu schijn je HK niet te kunnen verlaten zonder die dingen te hebben gegeten dus kom maar op. Stel je een Belgische wafel voor maar dan zijn de vierkantjes kleine knapperige bolletjes met een zacht deegvulling met te kiezen smaakje. Erg lekker. Koffie gedronken bij het museum in het City Café .... dat klinkt hipper dan het was...Haha geweldig. We waren het eerste aan de beurt met de bestelling en we kregen zowaar een waar nummer mee. Dat hadden Mike en ik ook bij een koffietentje bij de Nunnery, de enige met een bestelling (2 koffie) en we kregen een hele Buzzer mee als je bestelling klaar was. We waren de enige!!!

Maar wat een gaaf museum was dit zeg! Dat hadden we eigenlijk niet verwacht. We hadden wel ergens gelezen dat als je naar een museum wilde dit de eerste op je lijstje moest zijn. Wat een opzet, wat een ruimte, je begon ver voor de oudheid nog, het ontstaan van de eilanden en liepen vervolgens door ingerichte ruimte van bos, winkel, bank etc. Echt superleuk en interessant! Hier en daar ook video met uitleg en wat de Japanners daar gedaan hebben. (Dat was een minder leuk stukje.) We hebben er lang rondgezworven.
Daarna door wat achterafstraatjes naar een lunchtentje gegaan Yum Cha waar ze van Dimsum gezichtjes maken. Te leuk!!!! Jill wil hier graag eind sept eten als ze haar broer gaat opzoeken dus we hebben even voorgeproefd.
Via Natan Road teruggelopen, dit is vind ik de minst leuke straat van HK. Mr want copy watch? Mr. want massage? Enz enz. En te druk.
Vandaag kon Yves de sleutel al ophalen maar we gaan morgen. Hadden we vandaag nog dagje. Dus vanavond slaapt hij nog hier en vanaf morgen op zijn eigen kamer. Dinsdag begint het officiële werk voor hem. Dan is tie de hele dag onder de pannen met een aantal vakken op de uni. Dus hij wordt nu nog steeds op de meest onverwachte momenten plat geknuffeld...nu kan het nog even.....