2 en 3 sept 2019 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van vierengelen - WaarBenJij.nu 2 en 3 sept 2019 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van vierengelen - WaarBenJij.nu

2 en 3 sept 2019

Door: A’miek

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

05 September 2019 | Hong Kong, Hong Kong

Maandag 2 sept.
Op naar het Campfire gebouw waar Yves gaat verblijven. Met koffer de taxi in en wij waren blij dat we er op een gegeven moment waren. De chauf sprak geen Engels, reed onder de licentie van iemand anders (hij leek in de verste verte niet op de foto zagen we tijdens de rit) en zijn auto had alleen een tweede versnelling. Hij belde nog even met iemand om de weg te vragen maar... zette ons voor de deur af. Aangemeld en rondleiding door het gebouw. Nou poeh poeh, meneer zit luxe. Kamer is 2 bij 2 maar kan van verschillende faciliteiten gebruik maken. Er staan 3 hardloopbanden in een kamer met buitenplaats. Een grote gemeenschappelijke ruimte met enorm scherm om muziek of films af te spelen. Een gemeenschappelijke keuken en een grote ruimte beneden met een koffie bar. Alles lekker licht en goede sfeer met relaxte mensen. Door de wijk gelopen daar. Lekker druk en vol, je kijkt je ogen uit. Bij One Dim Sum in de wijk Mong Kok gaan eten. Schijnt dat Dim Sum Hong Kong ‘based’ is. Oorsprong schijnt hier te liggen. Nou voor het eten hoef ik niet terug hoor, we hebben zo veel lekkere dingen gegeten. Gelijk geïnspireerd. Weet niet of ik het al ergens heb geschreven maar bij aankomst gaan we linea recta door naar de Aziatische supermarkt in Leidschenveen!
We zijn nog langs de visjes markt gelopen. Hier hangen honderden zakjes met visjes die je kunt kopen voor in je aquarium. Beestje kunnen amper zwemmen, best zielig. Via Lady Market, een markt met allerlei kraampjes met ondergoed, t-shirts, slippers etc etc. Geen markt voor mij want er hangen nergens prijzen en dan moet je onderhandelen. Ben ik niet goed in en vermoeiend om in discussie te gaan. We hebben op de terugweg nog even de Yau Ma Tei Tempel meegepakt. Erg rommelig met vage types. Bij Tap een bier-proeverij gedaan. We gaan die Lonely Planet aardig af. Bij Good Hope Noodles wat gegeten. Als je de borden zag begreep je de naam..... Als dat nog maar goed komt. Het was een 50 jaar oud tentje en er was in de loop der tijd weinig veranderd....... Afscheid genomen van Yves die naar zijn kamer terug ging en wij terug naar het hotel. Overvallen door een enorme regenbui dus bij de Starbucks schuilen voor de regen. Het is hier al rond half 7 donker dus de avonden zijn lang. Was weer een dag vol ervaringen.

Dinsdag 3 sept.
Pap gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet lekker in Spanje!
Hier a new day in het natte kleffe paradijs.
Eerste lesdag voor Yves op de uni van 12 tot 2130 s’avonds met wat tussenuren. Die begint goed om erin te komen. Eerste vak ‘smartcity’. “Nou heb ik daar zover voor gereisd? Heb ik les van een Nederlandse docente!” Erg grappig!
Nou Mike en ik met zijn tweeën op stap vandaag. Vrij helder vandaag, licht bewolkt dus volgens ons prima voor de Peak. Hier heb je een mooi overzicht over HK.
We zijn er met de taxi als twee luie toeristen naar toe gegaan. Nou luie toeristen? Nee zeker niet! We zijn de hele dag aardig in touw en lopen tussen de 9 en 14 km per dag. We hadden een leuke taxi chauf die goed Engels sprak en die wat van de demonstraties vond. Ze verstoren het openbare leven, het geweld moet afgelopen zijn.
Hij vond ons maar dappere toeristen om hier naar toe te komen zei hij.
Was een leuk en interessant gesprek. Hij vertelde ook over zijn zoon die studeerde en dat hij de eerste twee dagen van de week eigenlijk voor zijn studie werkte.
Peak was gaaf om te doen, waren er vrij vroeg, nog niet zo druk. Prachtig uitzicht van het ene eiland naar het andere met het water ertussen. Met het trammetje naar beneden. Via winkeltjes, winkelcentra naar de haven gelopen. Bij een Vega-tentje buiten wat gegeten (weer een Lonely Planet tip) waar we ons hebben laten foppen want er was geen airco...... een vegawrap eten met de straaltjes over je rug, je gezicht en waar dan ook is een bijzondere ervaring.....pfffff..... maar het binnenplaatsje waar we zaten maakte alles goed.
Naar de haven teruggelopen en met de Ferry teruggevaren.