laatste SF berichten - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu laatste SF berichten - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu

laatste SF berichten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

16 Juli 2009 | ,

Nog even wat laatste SF berichten voordat we morgenvroeg vertrekken naar Yosemite park. Vanmorgen herinnerde mijn kuiten me aan het feit dat we maandag ook nog de COIT tower bekeken hebben en om daar te komen moest je 250 treden klimmen. Wel de moeite waard,je had een mooi uitzicht over een stuk van SF, maar enige massage daarna had wel fijn geweest. Verder in vogelvlucht de dinsdag en woensdag.... Alcatraz met de boot (Al Capone alias "Sarface heeft daar een aantal jaren doorgebracht..)Clam Chowder gegeten (hier een beroemde uitgeholde broodbal gevuld met een vissoep/ragout achtig is...best te doen...Het Levi park bezocht (er is voor de spijkerbroeken icoon een park en gebouw neergezet..)Wat gewinkeld en lekker gezwommen.
Uitslapen is er voor mij helaas niet bij heb ik begrepen. Rond 7 uur staan er drie stuiterballen naast mijn bed om de stad in te gaan, want we zouden wel eens iets kunnen missen. Verder vandaag begonnen met een ontbijtje bij Bourdin(de beroemde lokale bakker hier (ook bekend om die broodballen die gevuld moeten worden....enne......jawel je leest het goed.....we hebben fietsen gehuurd!!!!! Twee tandems wel te verstaan, een kunst opzich....Ik weet niet welk leuk en gezellig stelletje uit Oegstgeest ons dit zeeeeer aangeraden had......maar jullie zijn nogal besproken op onze fietstocht.....Leuk hoor, fietsten we dus op de Golden Gate...MIDDEN IN DE MIST !!!!! We zagen echt geen reet!!!!(excusezlemo) Wat nou mooi uitzicht op de stad, mooie foto's en brede, wijdse blik....Het was mistig, koud,vochtig, er stond een flinke wind en zagen heel erg weinig....blij dat we truien bij ons hadden, maar hadden ze op die brug een stalletje gehad met oorwarmers en handschoenen....Foto's volgen..we zagen er allevier enorm charmant uit MET fietshelm!!!!Was verplicht tot 18 jar dus sowieso voor de kids, maar wij waren solidair en hebben ze niet alleen voor paal laten fietsen. Trouwens...bijna iedereen rijdt hier
met helm op...(ja je zou namelijk zo'n "caffeinetaxichauff "tegen komen
dan ben je blij dat je m op heb!
Maar goed toch blij aangekomen (ehhhh blij ; ik denk alleen ik want ik had drie man bij me die klaagde over zadelpijn en ander damesleed....haha....)
Maar goed blij aangekomen in Sausalito op de fiets...een echt leuk stadje en daarna met de boot teruggegaan. Even serieus, was inderdaad de moeite waard en erg leuk.(alhoewel Mike niet wist hoe snel hij de fietsen moest inleveren....) Daarna gezocht naar een Skatewinkel...wel gevonden alleen stoere mannen maten...beetje meer spinazie eten Yves.... maar zijn dag kon niet meer stuk toen hij een VANS winkel zag....de skaters onder ons hoef ik niets uit te leggen.... gewapend met een paar schoenen en twee t-shirts naar buiten! En Bas, kweet niet of je dit leest maar we hebben ook een shirt voor jou meegenomen...konden we echt niet laten hangen...
SF was een te gekke stad, van de trambstuurders kunnen we in Nederland nog wat leren....supervriendelijk en heeeel erg behulpzaam. Alle toeristen helpen ze de weg vinden met alle beleefdheid.Roepen heel hard " I need a place for a senior" wanneer er een oudere binnenkomt en iedereen staat dan ook op. Viel ons wel op dat er heel veel zwervers op straat lopen. Mega veel.Rommelen veel in de vuilnisbakken en bedelen. En de Chinezen zijn hier trouwens ook goed vertegenwoordigd.De staat Californie schijn failliet te zijn, niet te merken bij het winkelend publiek; de wachtrijen voor de kasa's in de winkel zijn erg lang.
Superdagen geweest hier;maar nu
op naar Yosmite park.....hopelijk kan ik hier een keer uitslapen...

• 18 Juli 2009 - 09:54

Ronengon:

Hi luitjes
    Zo te lezen vermaken jullie prima, fietsen niet echt een favoriete bezigheid krijg ik de indruk!! Maar je hebt er dagen lang nog plezier van, als je een rauw achterwerk plezier kunt noemen.
    Zijn benieuwd naar de vervolg verhalen.

have a good trip and enjoy