naar death valley - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu naar death valley - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu

naar death valley

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

25 Juli 2009 | ,

Hi again!

Maandag 20 juli 2009
Ik was `your complete guide to the parks `nog even aan het doorlezen (altijd handig en best blond als je bijna weggaat), maar ik ben blij dat we de drie tips niet hebben hoeven te gebruiken als we een poema zouden tegenkomen……. mocht je een poema tegenkomen dan moest je volgens de gids:
Tip 1 niet gaan rennen, blijf bij elkaar.
Tip 2 maak veel geluid zodat het ze afschikt
als 1 en 2 niet werken……
Tip 3 Vecht terug!!!!
Nou daar zijn we dus best aardig van afgekomen. We hebben alleen eekhoorns, herten en vossen en wat reuze mieren gezien.

Geweldig trouwens..hoe klein kan de wereld zijn…..Gisteravond na de BBQ (prima te doen en mooie omgeving) waren we even in de lobby. We de avondwandeling geskipt, omdat de geitenwollensokken ranger die de trail zou begeleiden DACHT dat het ongeveer 1 ½ uur zou duren. Nou op de manier waarop hij sprak en ons het e.a. zou vertellen over bomen ,bloemen en dieren hadden wij het idee dat het wel eens het dubbele zou duren; thanx wij slaan even over.
Maar goed in de lobby kwam Jill dus een klasgenoot tegen!!! It’s a small world!!!Was erg gezellig; wat gedronken samen en Saskia had ook een broer van 11 . Ze gaan ongeveer dezelfde trip maken, dus afgesproken om in Vegas wat te gaan eten samen.

Maandag de 20ste om 6.15 de wekker gezet om 7.00 ingepakt en wel aan het ontbijt te zitten. Misschien kan ik vanaf San Diego wat uitslapen en bijkomen? De reis naar Death Valley stond namelijk op het programma. Na ongeveer 12 haarspeldbochten om het park uit te komen konden we (althans Mike) een beetje gas geven. (Jippie en droog gehouden…….ik ook :)Weer een hele gave rit! Super om zo door het land te reizen. Wat een ruimte en gevoel van vrijheid. Je ziet het landschap veranderen. Van dicht groen naar dorre vlakke landschappen. We hebben ons wel op een gegeven moment na zo’n 4 uur afgevraagd wanneer er eens een bocht zou komen…….Tjonge wat een meters hebben we gemaakt zeg. Advies was om NIET te lang door Death Valley te rijden ivm het hitte record gisteren, (sinds 1913) maar een stuk om te rijden met meer snelweg. Advies hebben we maar opgevolgd., met 4 liter water bij ons. Bij de afslag naar DV omhoog bij Baker waren wij bijna de enige gekken, op 2 campers en 3 auto’s na. Na 8 uur totaal kwamen we op de plaats van bestemming.
We zitten in Furnace Creek, in de middel of knowhere; ineens een park met huisjes, steakhouse, bar, paardenrange ,winkel, zwembad, golfbaan !!!?????, tennisbaan (right lekker een potje tennissen met 127 fahrenheit!!!!!!!)
En nog best druk ook….
Toen we de auto uitstapte leek het alsof we in een sauna binnenkwamen,. Echt niet te geloven……we wilde de airco auto weer in! Toch gekozen om in te checken…..wauw, pufpuf…..
Koffers eruit en gelijk het zwembad in; hahaha wat ook 35 graden was!!!!!!
Wel gaaf ; er was een enorme Sahara wind met bliksem in de avond; maakte veel indruk. Er staan hier ook 24000000 sterren aan de hemel voor de “ romanti kussen “ onder ons. SUPER !

Dinsdag de 21ste uit DV gereden, nadat we eerst nog even over het park gelopen hadden en de golfbaan bekeken hadden. Rondje lopen was 35 dollar; het was nu geen hoogseizoen;gek hoor……wie wil er nou niet lopen met 53 graden!!!!! Jawel want dat hebben we dus getrotseerd hè!!!!!!!!!!
Uit de koude kraan komt geeeen koud water kan ik je vertellen.
We hebben alleen Zabriskie Point bekeken ; hadden wat moeite met ademhalen buiten met vandaag twee graadjes minder 51 !!!!!!!en zijn na deze uitstap de auto weer ingevlucht. Wel de moeite waard, ik geniet van iedere meter uitzicht.(en dat zijn er heeeeeeel wat!) Echt heel erg mooi om hier geweest te zijn, een gave, hete, vermoeiende maar super ervaring!
Maar op naar de volgende stop Las Vegas;de goudsplinter inzetten……………XXXXXXX

• 25 Juli 2009 - 17:18

Conbert:

wat een reis verslag van eenpaar dagen weer heel wat meegemaakt maar even zo met elkaar praten heb ook wel iets en de verbinding was erg goed de groetjes van ons doei