yosimite & sequoia park - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu yosimite & sequoia park - Reisverslag uit , van vierengelen - WaarBenJij.nu

yosimite & sequoia park

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

20 Juli 2009 | ,

Zo, even met terugwerkende kracht:
Donderdag de 16e zijn we vanuit SF naar Yosimite Park gereden. Prachtige rit! Je voelde het onderweg goed warmer worden. Veel gestopt onderweg: de reguliere plasstop, de lokale starbuck stop, verse aardbeien en kersen langs de weg stop, lunchstop en een stop voor een klein rood mannetje die dacht dat hij wel kon lezen en gamen achterin; niet dus! Moet zeggen dat het laatste stuk ook niet mijn favoriet was. Mijn jeugdtrauma "doorZwitserland naarItalieopdeachterbank" kwam goed naar boven!
Aangekomen bij ons bouwvallige lodge (wel 2 etages) maar te oud , te warm (39 gragen)en te vervallen om het echt leuk te vinden.....en zonder airco! (hoera ik ga wel naast de koelkast liggen!!!) Goh er komt opeens ook een campertrauma naar boven......
Maar na een koud biertje kwamen we aardig van bij.
Maar eerlijk is eerlijk; tis hier wel fantastisch! Echt indrukwekkend!
En....schijnt hier af te koelen s'avonds..heerlijke bijkomstigheid lijkt me. Maar helaas........
we hebben ondervonden dat het weinig afkoelt……..die 14 graden s'nachts hebben we niet mogen meemaken.
En met een ronddraaiende , oude, gammele, ik kan zo naar beneden vallen airco boven je hoofd slapen ligt niet echt relaxed kan ik je vertellen. Er hangt hier trouwens een foto van de owners`in deze hut. Ik zou zeggen ”buy youself new furniture……and een airco!!!!!!”
2e dag Yosimite was wel een belevenis. We zijn met een free shuttle bus naar (bijna) alle hoogtepunten geweest. Indrukwekkend was het zeker, ook voor die 3 natuurbarbaren die ik bij me had. Klimmen op stenen, hoge watervallen, heel veel eekhoorns, rivieren oversteken (heerlijk koud om doorheen te lopen!!!!!)wel met slangachtige zwarte gevaren die met de stroom mee gaan, enorme bomen, veel vogels noem maar op.
Was echt SUPER; ik heb niet eens gehoord wanneer we weer gaan winkelen....ook onze "Paris" niet....
Gisteren (zaterdag ) zijn we aangekomen in Seqoia park .Eerste indruk van de Lodge is stukken beter, hier valt zeker goed te vertoeven in Wukachi lodge. Prachtige kamer; en goed koel te krijgen. Vandaag dus "de Sequoia bomen "gezien. Erg indrukwekkend.
The Sherman tree gezien, naar het Forest museum geweest,The tunnel log (kun je met de auto door een boom met uitgehakt gat rijden....., maar het meest spectaculair vonden wij eigenlijk Moro rock.....
Jawel we waren toch getraind in SF, dus een 380 !!! treden tellende trap beklommen voor een spectaculair super uitzicht!!!! Echt onwijs gaaf!!!! Straks gaan we naar Wolverton voor een BBQ en misschien een avondwandeling; we zien wel.
De hitte is wel sloped trouwens, moet zeggen dat ik trots ben op de kids....zij slaan zich er toppie doorheen!

• 20 Juli 2009 - 04:35

Yves:

ja echt supercool:)
    maar wel bloed heet!!!

• 22 Juli 2009 - 08:47

RonenGon:

4 oververhitte engeltjes! goh, ik krijg zowat medelijden. Maar je krijgt er wel wat voor terug, enorme natuur en heel veel indrukken van een geheel andere wereld. Ben benieuwd of de goudsplinter nog gaat veranderen in Vegas in een mooi collier of wellicht een leuk optrekje in de States, kan Mike zijn activiteiten ook daar op de proef stellen, je weet maar nooit + dat wij dan ook een mooie pied a terre hebben! We wachten af. Heel plezier nog en geniet ervan