Lake Tahoe 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu Lake Tahoe 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu

Lake Tahoe 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

20 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Zaterdag 16 juli, Zondag 17 juli, Maandag 18 juli, Dinsdag 19 juli 2011
Zo eens even een paar dagen bij elkaar, eens kijken of ik het een keer wat korter kan schrijven. Dat zal een hele uitdaging worden…..
Zaterdag en Zondag hier het Lake een beetje verkend, hier en daar gestopt bij plaatsjes die rondom het meer liggen. Mag vaak geen plaats heten hoor, wat te verwaarlozen winkeltjes bij elkaar van koffieshop, ijstentje tot wat restaurantjes, boten en andere drijvende dingen verhuur. De winkels die hier zitten verkopen nu zomer spullen maar achterin de winkels zie je de skischoenen , winterjassen en skibrillen hangen. Er is een enorm verschil in huizen/hutten/motels en hotels. Er staan erg prachtige verblijven hier maar in sommige wil je niet dood gevonden worden. Veel strandjes zijn private en mag je niet op als je
a- geen inwoner bent van Lake Tahoe of b- niet in een bepaald hotel verblijft.
Ja armoedig wij zijn aangewezen op de public beaches voor Jan en alleman ……maar niet te min prachtige strandjes!!!! Het is echt supermooi qua natuur hier zei Roelie . In de schaduw is het fris, in de zon best warm en er waait altijd wel een windje. Raar om op het strand te zitten over het meer te kijken en vervolgens de sneeuw op de bergtoppen te zien. We zitten aan de bovenkant van het meer. 4 mile naar rechts zitten we in Nevada, een andere staat waar gokken is toegestaan. Dat zie je ook meteen want naast het bord “Nevada” staat al gelijk een casino.
Maandag zijn we naar Reno geweest een gokstad in Nevada. We stopten op de Highway even om benzine te tanken en naast het tankstation was een mega casino waar je zo doorheen moest om af te rekenen. Bizar…..en vol dat het zat!!! Ik zal het kort houden:
Reno volgens Mike: “een soort Hommerson, een slap aftreksel van Las Vegas”
Reno volgens Yves: “te klein, niet veel te doen, weinig neonlichten, te warm en veel saaier dan Las Vegas.
Reno volgens Jill: “te rustig op straat, te weinig enthousiaste mensen, geen thema hotels, te weinig winkels. Tja, ik heb hier weinig aan toe te voegen.
Dinsdag hebben we geprobeerd een jetski te huren maar de jongen raadde het ons af er was teveel wind dus morgenochtend weer proberen……
We zijn natuurlijk weer uit de wijnstreek van Napa en hier toch aardig verslaafd geraakt aan de Sierra Nevada pale ale, een donker bier, klinkt Spaans maar komt natuurlijk uit de staat Nevada.
Morgen nog een dag hier en hebben de plannen een klein beetje gewijzigd om woensdag al dichter bij SF te zitten om donderdag door te vliegen naar Hawaii. Dus een ingelast dagje net boven Sausolito. Voor de SF kenners net over de Golden Gate bridge.

Woensdag 20 juli 2011
Wat een teleurstelling……..gelijk na het ontbijt naar de Jetski´s en ze hadden ze net uit het water gehaald omdat er teveel wind stond. Grrrrrr…….weer! Erg jammer dus changing plans. We zijn toen naar Squaw Valley gereden. Een Winter Olympisch dorp geweest in 1960. Echt een gaaf wintersportdorp, heel gezellig. Kan Val Thorens nog een puntje aan zuigen. We zijn met de gondel naar 3000 meter gegaan en konden daar zwemmen en rollerskaten. Er stond vrij veel wind dus het was best frisjes, maar supergaaf om op deze hoogte in het zwembad te zitten met uitzicht op besneeuwde bergen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat het zwembad erg koud was maar de Hot Spa heeeeel goed te doen was!
Daarna zijn we gaan rollerskaten wat een avontuur op zich was. Voor 10 dollar per persoon konden we zolang we wilden. Goed die rolschaatsen ondergebonden en de baan op. Nu heeft die skate-dude van mij menig keer de rollerskatebaan in Scheveningen onveilig gemaakt ( toen hij 16 was ) die je daar toen nog had maar is in de tussenliggende jaren niet echt terug geweest. Hij had nog niet een kwart rondje gemaakt maakte een onbedoelde pirouette met onbedoelde driedubbele salto achterover, ging daarna gelijk de baan af, leverde zijn rolschaatsen in met de opmerking ”dit is levensgevaarlijk!” Iám sorry no refund zei de jongen.
Vervolgens zijn de andere drie diehards de baan opgegaan. Jill doet het nooit meer zei ze maar ging dapper door. Yves vond het moeilijk maar leerde snel. Tja en deze dancing roller queen had zeker wat aan haar jarenlange rolschaats ervaring……..

Morgen terug richting SF waar we een dag in Mill Valley verblijven om daarna door te vliegen naar Hawaii…….nou tot op Hawaii dan maar.Dan gaan we hopelijk aan de gezonde ananassen en cocosijs in plaats van de peanutbuttercookies en het peanutbutter ice-cream.……

• 20 Juli 2011 - 04:13

Yves:

Hey mam ik ben de eerste leuke foto's een leuk verhaal

Doei

• 20 Juli 2011 - 04:24

Skate Dude:

Ik zou graag reageren op deze leuke en lieve verhalenschrijfster, maar met mijn armen in het gips en een nekbrace om vanwege de driedubbele salto gaat dat wat moeiijk. Verder mag ik wel alles eten van de lokale artsen. Op naar Hawaii!!!

• 20 Juli 2011 - 20:46

Hans:

He dude
    Ga dan ook gewoon wandelen. Heb je je klompen, cameltoe (neeee waterzak) en rugzak niet bij je? Er is daar zeker geen heiligkruisje te verdienen?
    Veel plezier op Hawai.

Gr. H

• 21 Juli 2011 - 19:33

Con Bert:

hallo allemaal miek wat een leuk reis verslag weer en wat een mooien foto s jullie vermaken je prima mike ik zou me toch maar gaan scheren als ik jou was want je word goed grijs nou ja dan heb je toch wat van je moederwe denken dat jullie nu op weg zijn naar hawai; of meschien zijn jullie er al nu we kijken uit naar de volgende verhalen alle maal een dikke pakkerd

• 21 Juli 2011 - 19:47

Puck:

hallo luitjes het is weer een leuk
    reis verslag en erg mooie foto s mike
    je moeder was me net voor over je baard jullie zien heel wat mike het is .te hopen dat de kits het nog.
    weten je weet wel wat ik bedoeld ha ha
    kus voor jullie
    louis en puck

• 23 Juli 2011 - 18:02

Tineke:

Vanuit Volterra een groet. Praschtige verhalen Annemiek!! Gisteravond een hamsteravond gehad! Zijn aan het bijkkomen met overheerlijke Chianti!!! Aloha!!!
    Kus voor allen.
    tineke