Aloha Honolulu ! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu Aloha Honolulu ! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu

Aloha Honolulu !

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

24 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Woensdag 20 juli 2011
Een reisdag naar Mill Valley om alvast dichter in de buurt van SF te zitten. Mill Valley ligt net iets boven Sf aan het water, je kunt de Golden Gate brug net niet zien liggen want Sausolito ligt er voor. Omgeving doet je denken aan het Como meer. Maar we hebben eerst een tussenstop gemaakt bij “The Jelly Belly Jelly Bean Factory”
Jelly Beans zijn die kleine snoepjes die je in meer dan 50 verschillende smaken hebt, bijvoorbeeld geroosterde marshmallows, aardbei, zure peer, rootbeer, dr. Pepper, pindakaas, popcorn, chocoladepudding tot rotte eieren en tandpasta. De rotte eierensmaak durfde we niet aan. Combineer je er een paar met elkaar dan heb je ineens een appeltaartsmaak in je mond of de smaak van citroen schuimtaart. Geweldig zijn ze. Ze zijn errug zoet maar dat mag de pret niet drukken, we poetsen wel een keer extra. Daar aangekomen een rondleiding door de fabriek gehad wat erg op zijn Amerikaans gaat. “Hebben we er zin in???” “ Ja hoor“, “ Nee dat kan harder, zo vertrekken we niet!!!!!…”….“Hebben we er zin in? ” JJJAHAA!!!! Doos vertrek nu maar!!!!!Een Jelly Belly huppeldoos leidt ons dan rond wat trouwens wel superleuk was. Van de ronddraaiende suikermolens waar veel onweerstaanbare kleurstoffen en E- nummers ingaan tot de verpakkingsdoos voor transport. Goh nog leerzaam ook voor de kinderen. De Jelly Belly limonade ook nog even geprobeerd maar daar klappen je tanden echt van uit je mond.
Mike heeft vanmiddag by the way zijn 2e nekbrace omgekregen. Hij is namelijk steil achterover van zijn stoel geslagen want hij kreeg het bedrag door wat zijn 06 rekening was. Om de een of andere reden is zijn dataroming weer aangegaan……….Nice surpise!

Donderdag 21 juli 2011
Vanmorgen spullen weer ingepakt (ehhhh ze zijn de koffer nog niet uitgeweest, iedereen leeft uit zijn eigen tas…..) om aan het eind van de middag door te vliegen naar Hawaii.
We zitten nu te wachten op het airport van SF waar niet zoveel te doen is omdat het een binnenlandse vlucht is. Inchecken en douane ging redelijk soepel alhoewel je met je paspoort, e- ticket en bagage toch wel het idee hebt dat je aan de goden bent overgeleverd. Bij de ene balie checken ze je niet in omdat je een gesloten ticket hebt, bij de andere balie (die naar ons inziens precies hetzelfde was )weer wel. Schiet ons maar lek! Dus maar ff aan het lezen, hangen en internetten geslagen. Nou tot op Honolulu!
Zo op Honolulu airport aangekomen, wat een chaos! De vlucht was prima, vertrok op tijd, duurde een kleine 5 uur maar was goed te doen. We kwamen met donker aan , aan de hoeveelheid lichten die we zagen bij het landen hadden we niet het idee dat dit een romantisch, dunbevolkt onbewoond drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot eiland is…..tjee wat groot! Het rare is dat iedereen tot de slurf waar je uitkomt kan komen. Mensen staan daar al om je op te halen. De bagageband tot de uitgang is nog geen 20 meter en iedereen loopt in en uit. Chaos alom rond de bagagebanden met reisorganisaties met bordjes die mensen zoeken. Even……..mijn illusie dat er hulameisjes staan die je een slinger omhangen als je uit het vliegtuig komt……..helaas die werden alleen omgehangen als je opgehaald werd bij een bepaalde reisorganisatie. Lijkt trouwens wel Nederland hier, we kwamen in de regen aan !!!! Maar dikke pret, Yves dacht dat het alleen in de film voorkwam, maar de mannen hier lopen echt in Hawaii shirts rond .Grote,dikke Hawaiianen in bloemenshirts. Leuk plaatje!

Vrijdag 22 juli 2011
Even de klok 3 uur achteruit, we schelen nu 12 uur met Europa. Bij jullie 9 uur avonds, bij ons 12 uur terug dus 9 uur in de ochtend. We kwamen met donker aan (het is hier al donker om half 9) dus weten niet zo goed hoe het eiland eruit ziet bij dag afwachten dus morgen. Eens kijken of we wat dingen herkennen uit de serie Hawaii 5 o…… We hebben een hele grote familiekamer, 2 slaapkamers, 2 badkamers, balkon met uitzicht op het park (zeezicht is niet te betalen) hotel uit en we staan op het strand, wat wil je nog meer?
Zo eens even kijken waar we terecht zijn gekomen… …Wat een stad zeg dat Honolulu, wat een hotels, wat een mensen, wat een surfers, wat een zwervers, wat een artistieke figuren……..we kregen even het idee van Benidorm met grote boulevard en 1000den souvenirwinkeltjes.…maar er hangt een ander sfeertje. Gelukkig geen broodje van Dootje, friet van Piet of kroketje van Fredje. Heel vrij en heel artistiek hier. Iedereen doet hier zijn eigen ding,.Van jong tot oud dragen ze surfboards om de zee op te gaan of komen er net uit. Surfboard op je fiets mee? Geen probleem met speciale haken! Kamer uit en ontbeten bij Starbuks, Weeeer top die Starbuck, naast ons zat een jongen allemaal beestjes te maken van staaldraad, verder op zat een oude surfbeach hippie zijn haar te kammen die net uit het water kwam en aan een kop koffie zat, surfmeisjes die al een duik genomen hadden en buiten aan een tafeltje zaten 2 zwervers the holy bibel te lezen, hardop!……..om maar even aan te geven hoe divers het hier is.

Temperatuur is warm, met een warme wind , een wolk hier en daar, in de zon is het bloedheet, we zoeken veel de schaduw op. De eerste coctail zit er al in! En Mai Tai, de bekendste coctail van de Moan Surfraider. Het oudste hotel aan het Waikiki beach hier.
Stuk op de boulevard gelopen, winkels tot en met! Wat een commercie hier ongelofelijk.(Jill blij)
2 bodyboards voor de kids gescoord en surflesinfo gehaald….en s´middags lekker op het strand gelegen. Het water trouwens….alsof je in een lauwwarm bad stapt, heerlijk daar kun je mij de hele dag in laten liggen…....de kleuren zijn trouwens echt alsof je in de reisgids zit. Wit strand en verschillende blauwe kleuren met helder water. Om bij weg te dromen……tis allleen een beetje druk……

Zaterdag 23 juli 2011
Jaja, eerst eens even gedaan wat de rest van de Amerikanen, toeristen en ander gespuis doen zo s´morgens vroeg…Een workout! Goed he? Met zijn vieren ( en Jill onder lichte dwang) en stuk door het park hard gelopen en bij verschillende apparaten hier oefeningen gedaan die in het park stonden.
Tis nodig dat we de conditie weer wat gaan opbouwen……en al dat eten wat we steeds moeten uitproberen….….oef
Daarna naar het strand geweest en ‘s-middags ons met een taxi aan de andere kant van de boulevard laten afzetten. (bij de haven) Vervolgens vanaf daar langs de boulevard en strand terug gelopen.
Daar heb je het “dure”gedeelte. Winkels als Louis Vutton, Chanel, Hermes,Tiffany’s, etc Je loopt een andere wereld binnen. De Abercrombie ( je ruikt de winkel al in de verste verte…heerlijk!) is hier gemiddeld 20 dollar duurder dan in SF. Vesten die in SF liggen voor 70 dollar zijn hier 90 dollar.
Op mijn vraag hoe dat kon zei de jongen in de winkel dat de levensstandaard hier veel hoger is en dat het verscheept moet worden………tja dat was makkelijk winkelen, we waren er snel uit! (maar niet zonder de luchtjes op te sprayen…..) Alles is hier trouwens wel veel duurder, ook de levensmiddelen in de lokale supermarkt.
Zwervers lopen hier bij bosjes rond, houden hele vergaderingen bij elkaar in de schaduw rond picknicktafels in het park. Leven op straat is goed te doen. Slapen in de openlucht is hier geen straf, het blijft hier avonds ook prima. Overal openbare toiletten en mega volle vuilnisbakken met resten van big spending toeristen…….als je geen geld hebt is het alleen wel lastig om het eiland af te komen……ach dus met deze omstandigheden is blijven een goed optie.
Stunt van de dag was vandaag dat ze Mike en mijn ID vroegen toen we een drankje bestelde bij het eten…..Nou zien we er natuurlijk best jeugdig uit in het half donker met slecht licht en een half blinde bediende hadden we zo bedacht…..

Mams, je Clinic liquid eyeliner is uit de handel gehaald volgens de mevrouw van Clinic in de Macy‘s…..(vergat ik steeds te melden)
Nou Tien, hier nog geen hamsters gezien, wel wat tropische vogels en gekleurde vissen maar dan heb je het ook wel gehad…..en das geen partij toch? ;)
Ron, programma is uitgestippeld door Mike, heeft een uitvoerige, langdurige voorbereiding gedaan. (en sommige dingen komen op als we ze tegen komen!) Hij is in te huren n hoor als hij met pensioen gaat
maar moet nu nog even doorwerken met zijn 06 rekening…….

Foto’s volgen……….ALOHA !!!!

• 24 Juli 2011 - 09:45

Conbert:

hallo daar we hebben net het laatste nieuws vers van de pers gelezen we zijn dus weer helemaal op te hoogte met het regenachtige weer hier een gezelige bezigheid het is hier net herfst de mensen die nu vakantie hebben is het erg zielig bij ons gaat alles goed de pruimen zijn op geruimd bertus twee was er door vast gelopen en stonk behoorlijk naar de drank maar alles is weer onder controle yves jill eindelijk op hawaii zo te lezen helemaal goed nu wij gaan dansen en dan wat eten in de staddus vermaken ons ook wel nu allemaal een dikke pakkerd

• 24 Juli 2011 - 12:19

Ed Ien:

Lieve allemaal.
    Hier dan weer even een levensteken van ons. Onze complimenten voor je reisverslag, het is alsof we er bij zitten. Wat een ervaringen doen jullie weer op, en wat zal het tegenvallen als jullie weer thuis zijn (het weer).
    Wat grappig dat jullie je moesten legitimeren, zien jullie er toch nog goed uit voor je leeftijd.(had Mike zich zeker geschoren) .Hoe zit het met het nieuwe huwelijk op Hawaii ????
    Zijn reuze benieuwd naar alle foto's en willen jullie wel zien met een bloemenkrans om. Jammer dat de eyeliner uit de handel gehaald is, moet ik op zoek naar een ander merk.
    Vandaag de hele dag regen, en dus een was, strijk en opruimdag. Geniet nog van jullie laatste weken. liefs van ons

• 24 Juli 2011 - 12:24

Puck:

zo het weer is erg slecht dus ik dacht
    ga even kijken of er iets op de site
    staat en ja miek had er weer een leuk verslag van gemaakt en jill en yves vermaken zich kostelijk en nu nog 17 dagen genieten
    knuffel louis en puck

• 25 Juli 2011 - 13:17

Willeke:

Hallo lieve mensen,
    Ik liep wat achter met lezen, ben nu weer helemaal bij. Wat een geweldige reis weer, leuk om te lezen.Morgen gaan wij het avontuur tegemoet, 3 weken Zuid- Afrika,ben erg benieuwd wat ons te wachten staat. Het is daar winter tussen de 15-20 gr. voor ons oudjes prima. Voor jullie nog een fijne tijd.
    Liefs van ons, Willeke

• 28 Juli 2011 - 14:03

Marja:

Zien er lekker uit, al die "beachboys" op de foto's! Miscchien ook maar eens die kant uit reizen i.p.v. naar de pinguins op de Zuidpool....
    Zijn de eerste surflessen al me goed gevolg afgelegd? Wel goed opletten, hoor. Zag afgelopen op TV een programma "Beach Control Honolulu", en daar zagen de strandwachten een afgebeten surfboard aan komen drijven vanuit zee; ze waren er aan het eind van de uitzending nog niet uit of er nu een haai een hapje genomen had, of dat een of andere gek met een figuurzaag in de weer was geweest en leuk probeerde te zijn; er was in ieder geval geen geen aangifte gedaan van een vermiste surfer......
    Vermaak jullie, en blijf vooral doorgaan met die supergezellige verhalen!