Go nuts Waikiki! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu Go nuts Waikiki! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu

Go nuts Waikiki!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

29 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Zondag 24 juli 2011
Vandaag dagje Wikikibeach at Honolulustad. Niet te geloven hoe druk een stad kan zijn, wat een beweging, wat een bedrijvigheid en wat een giga toeristen. De borden “watch out, jellyfish” on the beach schrikken de mensen niet af om de zee in te gaan. We lopen 10 minuten naar de boulevard met winkels. Je moet je voorstellen: zee, strand, gras en palmbomen, stoep, weg, stoep, winkels in chronologische volgorde. Ieder plekje behalve de stoep en weg zijn bezet met mensen op handdoeken en zelfmeegebrachte stoelen. Wij zijn dan ook op het gras gaan zitten onder de palmbomen, tis echt te warm anders. Je kunt hier niets huren aan ligstoelen of parasols maar de palmbomen bieden een prima uitkomst. Je zit dan op nog geen meter van de staat met auto’s, bussen, etc. Niet te doen voor iedere keer, je hebt echt geen Hawaii gevoel met alle rust en idyllische strandjes maar je hebt zoveel te zien. Een boek of iPod is hier overbodig, je kijkt je ogen uit tis echt gaaf!
Het is zondag dus dit betekent hier ook dat hele families afspreken op het strand, enorme tenten opzetten en hele verjaardagen vieren. De pizza’s worden gehaald, de BBQ staat aan en het feest kan beginnen.

Maandag 25 juli 2011
Voor 3 dagen een auto gehuurd, we willen behalve Honolulu ook nog andere dingen van het eiland zien. Zo nu een leuke auto, een JEEP, hier willen de dames ook graag in mee. Top met dit weer, kan open. We hebben een stuk van de kust gereden. Hier en daar “vistapoints”waar je even kan uitstappen en foto’s kunt maken. Ook hier zijn we niet de enige………ook veel toeristen die met georganiseerde bustripjes gaan. Naar Kahala beach geweest en WAUW, NU ZITTEN WE OP HAWAII!!!!!! NU zitten we op het strand met fijne korrel, super water en mega verschillende blauwe kleuren met enorm uitzicht en RUST……..WAUW dit is GAAF!!!!!!
Okay, in mijn top 10 waters staan”de Blue Lagoon” op IJsland, het zwembad op 3000 meter in en zeker dit strand, PRACHTIG een plaatje zoals in de boekjes……….Na zwemmen en lunchen zijn we daarna naar de Byodo-in-temple gereden waar een Buddha van 3 meter staat in een Japanse tempel tussen de bergen. Als je Honolulu uit bent heb je het eiland gevoel. Die stad is echt krankzinnig. Zen is het echt pas op een stukje rijden van dit toeristen gekkenhuis en bij de Buddha tussen een zachte wierookgeur.
Vanavond hebben we op de boulevard van Honolulu gegeten in een leuk restaurant waar we bediend werden door een Jamai look a like. Hij was te leuk, bediende echt geweldig en was zijn tip meer dan waard. Had hele verhalen en gaf ons veel tips te doen en waar te eten. Echt ze zijn hier zo klantgericht en zo beleefd dat we volgens mij het personeel in Nederland eens een Amerikaanse training zouden moeten geven.
Op de tv is nu Hawaii Five o, ik ga eens kijken of ik hier en daar wat herken. Leuke is dat deze aflevering bij ons al geweest is, jammer ik weet hoe het afkoopt.

Dinsdag 26 juli 2011
De Jeep is vandaag dicht gebleven. Het was echt Hollands weer, behalve de temperatuur. We vertrokken met veel wind uit Honolulu. Eerst even de surfles geregeld voor donderdag. Het is nog niet zo makkelijk hier, wij dachten een board te huren voor Yves een aantal dagen, maar eerst les is toch wel noodzakelijk. Wij laten hem dan ook niet in zijn eentje de zee op tussen de menigte als je niet geoefend bent.
Je bent voor de golfen toch zo’n 100 meter uit de kust. Valt voor Yves wel tegen maar ja safety first. Daarna naar het midden van het eiland de `Dole plantation`. Een ananasplantage. Toch nog wel een stukje rijden op dat eiland hier. Nu hebben we geen TomTom aan boord maar wel een MiekMiek en dat kan nog wel eens problemen geven. Ik zou niet zeggen dat ik het richtingsgevoel van een goudvis heb maar soms neem ik wel eens een foute keuze wbt een afslag of highway nummer. Ach, je kunt niet alle kwaliteiten bezitten toch? Nou ja na een leuk ommetje gemaakt te hebben kwamen we bij de Dole ananas plantage aan. We hadden ons huiswerk gedaan en gelezen dat je daar in een treintje 20 minuten door de plantages zou rijden met bijbehorende uitleg. Tja, wat zullen we er van zeggen? 20 minuten “getreind” en GEEN ananas gezien!!!!
Dat ze die kaartjes durven te verkopen! Wat bruine open velden gezien waar ananassen hadden kunnen liggen. Die nazaten van James Dole zullen wel lachen om ons toeristen. En dan de hoeveelheid mensen nog. Om de 10 minuten gaat er een trein met een man of 150 voor ieder 8 dollar. Een man of 150, zeg maar gerust een Japanner of 150. Man wat lopen hier een Japanners rond zeg, naast wat Amerikaanse toeristen en hier en daar een Europeaan. De tuin hebben we maar overgeslagen, aan ons konden ze geen kaartjes meer kwijt, we hebben het gedaan met de ananassen die voor de deur groeiden bij binnenkomst!
Daarna door richting het noorden naar de Northshore, waar ruige golven zijn en de geoefende surfers surfen. Althans dat zeggen ze, staat in de boekjes daar is de Northshore om bekend. Nou GEEN golf en GEEN surfer gezien. Okay dit is zo’n dag…..
Uit nijd hebben we het Polynesian cultural center maar overgeslagen uit angst dat hier geen cultuur te bekennen was…(niet helemaal waar, de achterbank wilde naar het strand..)Daarna door gereden naar het Turtle Bay resort waar je schildpadden op het strand kunt zien liggen. Ja je voelt hem al aankomen…….GEEN schildpad gezien. We rijden ons de blubber op dat eiland, die Jeep slurpt benzine als een gek, boekjes bij de hand maar ik zal die gids eens even gaan herschrijven. Dan maar het strand op en lekker liggen waar we na een half uurtje de zee uitgeregend zijn. Wat trouwens best apart is om met 26 graden in de zee te liggen die lauwwarm is en dan regen, eigenlijk best leuk. (al was ik de enige….)Tis niet koud en je bent toch nat van het water. Alleen als het gaat waaien gaat het koud worden dus zijn we weer verder gegaan. Rondje eiland maar afmaken en kijken wat we tegen komen. Nog bij een Macademia noot plantage uitgekomen waar je deze noten in de meest aparte smaken kunt kopen. Ook koffie gedronken die hiervan gemaakt is.
De dag maar afgesloten bij het Hard Rock Cafe Honolulu met hamburgers en bier (althans….. GEEN bier voor de achterbank). de Fire Rock Pale Ale is hier heel goed te doen in de warmte!

Woensdag 27 juli 2011
Laatste dag dat we de auto hebben. We zaten al om 7.45 in de auto om vroeg op Hanauma Bay aan te komen om te snorkelen. Vertrokken met regen. We wilden niet weer te laat zijn en dit missen.(Toen we hier Maandag langsreden waren we om 930 namelijk te laat en was de parkeerplaats al dicht.)
We hadden net nog een plekje om 8.30 uur…..in de regen…..
Tis een grote bay waar je na de kassa gepasseerd te zijn verplicht een video moet zien over de vissen, de bay en het koraal. Dat doe je met zo’n 100 man tegelijk. Daarna beloof je natuurlijk plechtig met zijn alle dat je voorzichtig doet en de natuur in ere houdt. Dat hoef je Roelie trouwens niet te vertellen maar ja er lopen vast wat onverlaten rond. Dan loop je een enorme helling af waarna je op het strand komt. Je kunt snorkels, flippers etc huren maar wij hadden alle zooi zelf bij ons. Er staat een informatiestand met foto’s van alle vissen die je in het water kunt tegenkomen. 3 lifeguardhuisjes, uitgerust met rescue surfplank en hup het water in….in de regen…..maar mocht de pret niet drukken! Het was niet koud….
WAANZINNIG!!!! Je snorkelt dus in een levengroot aquarium zal ik maar zeggen. Wat je al niet aan tropische vissen tegenkomt, geel/zwart gestreepte, lange doorzichtige, grote blauw zwarte, geel gespikkelde. Ze zwemmen zo tegen je duikbril aan, echt supergaaf! En jawel zelfs Jill die van alles schrikt en al liep te piepen om het water in te gaan zei na een tijdje”goh ik wist niet dat ik het zo leuk zou vinden”

Donderdag 28 juli 2011
Om 8.30 de auto ingeleverd, koffie gedronken en jawel……Ready voor de surfles! Yves heeft even moeten wachten want waar wij het allemaal safe vonden was het hier en daar vol.
We werden met zijn vieren naar de zijkant van het strand gereden, een rustiger stuk, 6 surfplanken achterin en 2 instructeurs. Eerst uitleg op het strand en even droog surfen en daarna het water in. Ready, steady, go! Eerst op je board zeker 100 meter de zee in peddelen op je buik en daarna een voor een richting instructeur die vervolgens zei dat je moest peddelen, gaf je een zet en daarna moest je met vaart gaan staan en zo op de golf mee.
Wauw!!!!! Te gek, Yves, Jill en Mike bleven goed staan. Deze rollerskate queen had er iets meer moeite mee. Ik bleef jammergenoeg korter staan dan de rest. Na 2 uur waren we wel gesloopt. Het was heel gaaf om te doen, instructeurs waren erg aardig en gingen ook voor de fun. Daarna s’middags nog even bij ons hotel de zee in en ik denk vroeg naar bed vanavond. Morgen een rustig dagje….eindelijk…..en Zaterdag richting The Big Island……daar weer verder……Aloha!
Wij genieten nu op ons balkon van een heerlijke afkoelende regenbui (en een Calefornische bubbel)

Wist je dat:
-de brandweerauto’s hier knalgeel zijn en ook een surfboard aan de zijkant hebben?
-Duke Kahanamoku (1890- 1968 ) hier het surfen heeft uitgevonden?
Yves het water niet uit te slaan is?
-Jill al de hele vakantie zonder lenzen doet omdat ze die vergeten is. (en je ze niet net als bij ons bij HEMA, Kruitvat of Etos kunt kopen)
-Onze reisleider een all in vakantie heeft geregeld? Ik denk aan een wijntje en er staat eral een….
-Het erg hip is hier om op je surfboard te staan met één peddel?
-Het hier om 20.30 al donker is?
-Wij nog lang niet naar huis willen?
-Ik op het volgende eiland echt niets ga doen?

aloha! xxxxx

• 29 Juli 2011 - 19:12

De Beste Surfer Yves:

leuk verhaaltje :)

• 30 Juli 2011 - 12:35

Edien:

Zo, net je verhaal gelezen en heb weer genoten. Ik kan me voorstellen met het leven dat jullie daar leiden nog niet naar huis willen. Wij zitten hier in de herfst, maar volgende week zou het beter worden. Wij zijn afgelopen week een paar dagen naar Garderen geweest, waar An en Frans Rondel hun trouwdag vierden. Was erg gezellig. Vanavond komen Edgar Nous en kids weer terug uit Spanje, en wij gaan morgen kijken hoe bruin ze zijn geworden en gelijk een hapje eten. Moeten er deze reis nog extra koffers worden aangeschaft ????? Jongens geniet er de laatste dagen nog van (twijfel ik niet aan) en tot schrijfs of ziens thuis Liefs van ons

• 31 Juli 2011 - 08:22

Con Bert:

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\hallo daar wat een gezelig verslag weer je had weer genoeg stof voor je verhaalen we hebben ze weer met plezier gelezen het is bij ons nu zon dag ochtendpa gaat morgen joop van het vliegveld halen woensdag op onze trouwdag uitgenodicht door patty en george voor eendiner"en donderdag vertreken we met joop voor vier dagen naarbrugge hebben al heel veel felicitaties ontvangenerg leuken wijnig af zegingen voor het feest nu nog heel veel plezier eneen dikke pakkerd van ons

• 31 Juli 2011 - 09:19

Puck:

hallo daar zijn we weer >Zo als we lezen maken jullie een hele mooie reis en dan met een verslag van Miek hele maal toppie geniet er maar van want nog een paar dagen en dan zijn jullie weer thuis in ons kikker landje en dan op na het feest kus van louis en puck

• 01 Augustus 2011 - 16:58

Kathy:

Annemiek je had schrijfster moeten worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    leuk om te lezen. Eindelijk is het nu ook weer mooi weer in nederland en jawel onze jongens gaan golssurfen in onze eigen Noordzee, ben benieuwd. veel plezier daaro en we zitten klaar met de wijn als je terug komt.
    lfs de Gunstjes