San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

04 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Vrijdag 1 juli
Na een moeizaam in checken (druk, lang wachten en zoooooo inefficiënt die KLM….) eindelijk de lucht in……
De 10 uur durende vlucht viel qua tijd reuze mee. We werden goed verzorgd en we hadden ieder een eigen tv scherm voor ons neus. Dus voor ieder wat wils…..Voor mij de films Loft , Just go with it, en Sony Boy . Waarbij de laatste een flinke tranentrekker is zeg, wat een prachtige, emotionele film.
Ik denk dat mijn hele rij natte voeten had……..

Na het hele circus weer gehad te hebben (vingerafdrukken en foto´s van iedereen )een taxi naar het hotel genomen. Spullen neergezet en Fishermans Warf op.
Erg raar natuurlijk, we vlogen om 9.50 uur vanuit Schiphol om hier vervolgens om 12.00 uur aan te komen. Ritme van de dag maar aannemen, vooral niet slapen.
Nou broer, we liepen net toen we “de Bushman” al tegen kwamen. Geweldig zeg, !!!!! Mike schrok zich de tandjes we lagen dubbel !!! Deze bekendste zwerver van SF zit hier al jaren verschuilt op verschillende plekken achter een bosje takken om mensen vervolgens te laten schrikken. Edgar had ons 2 jaar gelden al gewaarschuwd maar toen zijn we hem niet tegen gekomen maar nu in levende lijven ondervonden!

Bij Boudin (de bekendste bakker hier, bakt de ronde broodjes voor de clamchouders) wat gedronken en daarna naar Lombard street gelopen , omhoog! Deze meest kronkelige straat van SF zie je vaak in films van James Bond tot Louis de Funes bij een spectaculaire achtervolgingen.
Daarna naar pier 39 gelopen om vervolgens de zeehonden te bekijken. Was weinig te bekijken, er lagen er 2, denk dat ze ook op vakantie waren…..2 jaar geleden lagen er zo’n 150 meer….

En hoe begin je je vakantie het beste in the States ? S avonds bij het Hardrock café een flinke hamburger met een biertje!
Het valt dan gelijk weer op in de winkels en restaurants hoe klantgericht de mensen zijn hier. Okay het klinkt wellicht soms wat overdreven, “Hi guys how are you doinig” en “were are you from?“ “ohh, awesome!“overal waar je maar binnenloopt maar waar de gemiddelde winkelmedewerkster van Leidschenhage nog een puntje aan kan zuigen.

Na zo´n 21 uur opgeweest te zijn…….hoefde we alleen ons bed maar te ruiken……

Zaterdag 2 juli
Natuurlijk vroeg wakker, en dus vroeg aan het ontbijt om vervolgens met de kabeltram naar Market street te gaan. Wakker geworden met koffie van Starbucks en deze dag kunnen we het best omschrijven als “shop till you drop“….en dat deden we! Van Abercombie & Fitch ( wat ruikt het daar toch heerlijk) Hollister, Juicy, American Eagle, Superdry, L”occitane, Vans tot de Wallmarkt, heerlijk die creditcard, eens kijken tot hoe lang hij het doet…..

Zodag 3 juli
Vandaag fietsen gehuurd om vervolgens een leuke route door SF te crossen. Het voordeel van een tweede keer een stad bezoeken is dat je heel veel hotspots kunt overslaan. Alcatraz was leuk voor een keer maar slaan we lekker over. Toen we 2 jaar geleden met twee tandems over de Golden Gate Bridge fietsten naar Sausolito was dat in de mist. Het was vandaag een supermooie dag en heel helder maar om dat nu hetzelfde te doen, nee dat zagen we niet zitten. Leuker om een andere route te rijden. We zijn naar het Golden Gate Parc gefietst om daar vervolgens te picknicken. Onderweg kwamen we namelijk een groente en fruit markt tegen waar we lunch spullen hebben meegenomen.
Den Haag heeft het Zuiderpark…..Amstedam het Vondelpark…….. Voorburg Vreugd en Rust maar San Francisco heeft Het Golden Gate Park. WAANZINNIG!!! Ik denk dat het net zo groot is als heel Voorburg…..Wat een leven, wat een mensen, wat een prachtige bloemen en bomen, musea, speeltuinen, beelden, fietspaden, joggers en ga zo maar door….wat een sfeer! Echt heel gaaf om hier je fiets neer te zetten en vervolgens gewoon op het gras te gaan zitten kijken wat er om je heen gebeurt. We zijn nog even naar de Japanse Tuin geweest ( maar meer om mij een plezier te doen) Lekker ZEN te lopen tussen de bonsai boompjes , Boeddha beelden en vele tempeltjes. De rest vond het nog niet een dollar waard maar ik heb genoten. Prachtig!
Van 9.30 uur tot 17.30 uur op de fiets gezeten met hier en daar leuke stops. Mijn spinlessen kwamen goed van pas. SF is in de laatste plaats namelijk plat en vlak. We hebben heel wat heuvels getrotseerd.
Echt supergaaf om zo door een stad te fietsen. De stad is nl overzichtelijk ingedeeld in blokken. Echt een goudvis kan hier niet verdwalen. Ook blonde typjes zoals ik snappen de stadskaart. Haight street was waanzinnig !!! een flower power straat met tweede handswinkels , waterpijpwinkels, coffee shops, etc. Een bijeengeraapt zooitje van mensen , dieren en dingen. Een echt peace sfeertje, super! Vanavond lekker Japans gegeten. Er lopen hier wel heel erg veel zwervers rond. Maar ook
de humanity is hier hoog, doggybags worden hier aan zwervers gegeven, echt heel ontroerend, de zwerver bleef maar zeggen tegen het meisje wat hem eten gaf “god bless you”…… Veel bandjes op straat, peacezones, mensen met borden `god loves you`en artiesten.Je krijgt bijna het idee dat hier geen criminaliteit is......
Morgen terug naar het vliegveld om de auto op te halen en dan richting Jenner…….
Foto’s volgen…..

• 05 Juli 2011 - 08:24

RonenGon:

Goh, wat hebben jullie het zwaar. Wachten op een vliegveld! 10 uur vliegen! slaap tekort! fietsen en wnadelen in drukke stad! zwervers om je heen! Bah en dat noemen ze vakantie! Alle gekheid op een stokkie het klint weer geweldig, geniet ervan.

• 05 Juli 2011 - 17:48

Pa En Ma Van Engelen:

hallo leuk om weer lezen wat jullie alle maal weer mee gemaakt hebben en wat jullie alle maal al weer gedaan hebben hoe was de verrasing van dekids voor jullie trouwdag leuk bedacht he nu groetjes en we blijven het volgen kus voor allemaal

• 05 Juli 2011 - 18:11

Puck.janssen:

hallo fam
    annemiek je bent weer een leuk reis verslag aan het maken . ik vindt het leuk
    om jullie te volgenzo zijn we er een beetje
    bij groetjes louis en puck

• 07 Juli 2011 - 07:51

Ed Ien:

Goedemorgen vakantiegangers.
    Vanuit een zonnig Nederland 24 gr.even een levensteken van ons.
    Zo te lezen amuseren jullie je weer kostelijk. Hebben jullie in SF nog aan de waterpijp gezeten??? Ben benieuwd naar jullie volgend reisverslag. Hier alles oke, en nog heel veel plezier.
    Dikke kus van ons

• 07 Juli 2011 - 14:03

Marjon:

Ha,
    Ben zelf ook altijd erg blij met steden die zo lekker duidelijk zijn ingedeeld. Dat voorkomt een boel omlopen of fietsen in jullie geval. Veel plezier met de volgende etappes.