Jenner & Ford Bragg - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu Jenner & Ford Bragg - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van vierengelen - WaarBenJij.nu

Jenner & Ford Bragg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg vierengelen

08 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Maandag 4 juli 2011
Eerst ontbeten bij Hollywood café, net opgepimt en heel goed beoordeeld op de site Yelp. Ik heb het Grace Kelly ontbijt genomen, veel vers fruit met 2 pancakes. Goed te doen! Mike nam natuurlijk de Clark Cable in de hoop daar een beetje op te gaan lijken en Yves het James Dean ontbijt, spetter in spé!
Met enigszins pijn in ons hart zijn we uit SF vertrokken. Wat een top stad, wat een sfeer, wat een diversiteit aan mensen, wat relaxed en ja je zou ons zo hier kunnen laten, we zouden hier zo kunnen wonen. http://www.youtube.com/watch?v=Arf4TNMUyJI
Hier gaan we echt voor de derde keer weer terug komen……..zo supergaaf!
Met de taxi , een escalade sve ofzo, gek alles paste er makkelijk in….naar airport SF om daar vervolgens de huurauto op te halen.
Laat je één ding aan de mannen over, de auto……..zit je ineens in een vreselijke rode !!!!Dogde gt…. Echt…..minirok aan en tijgerprint bh (sorry Gerda, kweet niet of je dit leest J….)en de dames kunnen wat bij verdienen, wat een pooierbak zeg, kom niet meer bij…..maar goed de mannen vinden het geweldig, wij laten ze maar en bukken wel af en toe……
Reden van de mannen was “ we zijn functioneel, de koffers passen“ ….tja niets tegen in te brengen toch?!
Aangekomen in Jenner, geland in een cottage.Wel wat vintage en stoffig maar nemen wel een dubbele dosis aerius. Uitzicht op the Russian River, prachtig! We zijn even naar de overkant van de straat gelopen, een één of ander peace tentje met biologische koffie en thee waar een leuk hippie bandje aan het spelen was. Prachtige locatie, spelend op een groot houtvlot met uitzicht op de rivier, wat een sfeertje…..
We hebben wat gegeten in Rivers End, met zoals ze zelf zeggen een “dramatic oceaan view”. Dat was inderdaad zo, we zagen zelfs een walvis! Eerst een drankje buiten gedronken waar we met een leuk stel aan de praat raakte uit Sacramento. Of we als we daar waren wilde bellen dan konden we langskomen! Kaartje gekregen en hadden kids in dezelfde leeftijd dus wie weet zou erg leuk zijn. Kan Jill alvast een beetje inburgeren als ze volgend jaar uitgekozen wordt voor het Dalton High school uitwisselingsprogramma……(hopelijk is ze genezen en wil ze gelijk niet meer….)

Dinsdag 5 juli 2011
Vanmorgen ontbeten hier bij The Jenner Inn, ontbijt zat erbij….kok waarschijnlijk op vakantie, stelde niet zo veel voor zeiden zij erg verwend…..er bestaan blijkbaar ook anorexia Amerikanen. Ontbijt bestond uit 1 scrambled egg )weet je hoeveel je hiervan over houdt op je bord?)met een blaadje spinazie, 2 hele dunne kleine doorkijkschijfjes meloen en 1 ieniemienie muffin. Oja en een glaasje water. That was it. Eigenlijk prima, niet zeuren ik moet op Hawaii nog in bikini natuurlijk….
Eerst naar Goatrock, je denkt daar geiten tegen te komen zoals de naam doet vermoeden maar niets is minder waar……hier schijnen heel veel zeehonden te komen van begin lente tot juli. Aangezien deze beestjes prima de kalender aanhouden was er geen zeehond te bekennen.
Daarna naar Gueneville koffie gedronken en naar een uitloper van de Russian River geweest. Daar hebben we jawel in een kajak de Russian River getrotseerd. Echt prachtig tussen de bomen, langs kiezelstrandjes, onder bruggen……super gaaf! Daarna op een kiezelstrandje gelegen met gehuurde stoelen en parasol, die een pukkelige Amerikaanse puber stoer in de grond sloeg. Erg warm dus vandaag. Het was een echt Amerikaans tafereel, lunchkeuze bij het tentje : hotdog, cheeseburger of hamburger. (hier maakte we het biologisch verantwoorde ontbijtje weer mee goed…)
Het landschap is hier trouwens erg bijzonder. Het ene moment denk je dat je zo Laura en John van het kleine huis op de prairie tegen komt (ach, jeugdsentiment) rennend over de groene weide heuvels, het andere moment waan je je in een Yogibeer tekenfilm met kronkelweggetjes tussen de bomen. De kustroute is trouwens supermooi, uitzichten zijn niet te beschrijven, kun je uren naar kijken.

Woensdag 6 juli 2011
Jenner hebben we verlaten na een skinny modellen ontbijtje, dit keer met n wafel , 2 blue berries en een glaasje water. Via highway 1 naar boven gereden in de mist. Gave berg rit met uitzicht op de zee. Blij dat het af en toe mistig was zag ik niet hoe hoog en hoe dicht we bij de afgrond zaten…… Nee viel mee, mijn Zwitserse bergpassen jeugdtrauma kwam dit keer niet boven. Ik MatriX tegenwoordig hihi…..
Een koffiestop in Point Arena met het klinkt eentonig, een prachtig uitzicht. Veel kronkelige wegen en haarspeldbochten langs de kust. Luchstop in Mendocino. Vervolgens door naar Fort Bragg waar we verblijven in de Beachcomber. Voor een motel echt top. Mooie kamer met durf het bijna niet te zeggen, maar zelfs vanuit je bed een prachtig uitzicht op strand en zee. Via een grote boom zie je aan het eind van de dag een grote oranje zonbal zo in de zee zakken.
We zijn de hoofdstraat even ingewandeld en kwamen in een een of andere cowboywinkel. De eigenaar vroeg waar we vandaan kwamen. De man zijn gezicht klaarde op bij “ Holland” , greep de eerste de beste kruk en haalde uit zijn veel te volle winkel van bovenop een plank een paar klompen.
Om zijn 5 A4tjes verhaal maar even samen te vatten: 30 jaar geleden kwam er een man met de vraag of er zolen onder zijn klompen konden, heeft deze man netjes gedaan, eerlijk is eerlijk maar ze zijn nooit meer opgehaald………

Donderdag 7 juli 2011
Zo vandaag als een paar zwervers ontbeten. Bij de Safeway (supermarkt) ontbijtje gehaald en bij de auto even gegeten met fruit en bagels (we mogen natuurlijk geen minuut verliezen…)en bij Starbucks het ontbijt afgesloten met koffie. Vervolgens door naar het Mac Kerricher State Park gereden.
Hing in de ochtend weer flinke mist. Geen goed klimaat voor de gemiddelde astma patiënt denk ik, te vochtig. Dit komt omdat het binnenland heel erg warm is en de koude lucht vanuit zee niet naar binnen kan. De koude lucht hoopt zich op waardoor er mist ontstaat. Zo daar kan Erwin Krol nog iets van leren he? Hier veel wilde eekhoorns gezien die de Amerikanen hier vreselijk viden omdat ze alles kapot maken en erg brutaal zijn. Moet eerlijk bekennen dat ik die knabbels en ba bbels best leuk vond.
Zeehonden gezien en toen naar Westpoint gereden in de hoop daar te kunnen lunchen maar hier leven 3 man en een paardenkop dusse terug naar Fort Bragg om daar vervolgens bij de haven te lunchen.
Vanavond hebben we ons laten foppen met het eten. Deze tent schreeuwt om Gordon Ramsay alhoewel wij denken dat hij de tent gelijk laat sluiten!

• 08 Juli 2011 - 07:05

RonenGon:

Hi luitjes,

Wat een gezellige onbijtlectuur! Klinkt allemaal weer erg spannend. Krijgen gelijk weer zin om op vakantie tegaan. Wij zijn nu al weer een week op ons honk en beginnen het gewone ritme al weer aardig op te pakken. Prima move van Mike om zo´n benzine slurpende pooierbak te huren, geweldig. Hoezo Co2 uitstoot en een lagere fiscale bijtelling. Ik kan me voorstellen dat de boys ervan genoten hebben.
    Hoop dat jullie indrukken die jullie opdoen kunnen verwerken en dat jullie na jullie vakantie niet in therapie hoeven om af te kicken.

Have fun

• 08 Juli 2011 - 11:01

Ed En Ien:

Net je reisverslag gelezen, en weer genoten van wat jullie allemaal meemaken. Je schreef dat SF zo,n gave stad is, misschien moet ik daar dan toch nog eens familie gaan opzoeken.
    Net terug van Voorschoten ( de Bonneterie) leuke winterjas gekocht, je kan maar niet vroeg genoeg zijn.
    Is bij Jill de druk ervan af,nu ze bij Abercrombie & Fitch geshopt heeft ???
    Verder gaan we het weekend weer in
    vandaag rust, morgen visite en zondag eerst een verjaardag en s,middags een barbeque.
    Veel plezier en tot schrijfs. Dikke kus van ons

• 08 Juli 2011 - 18:28

Hallo Allemaal :

is hier vrijdag avond we hebben net met zijn tweeen jullie reis verslag gelezen en de fotoboek gezien erg mooien foto''sjullie hebben weer heel wat meegemaakt hier is alles goed alleen het weer kon wat beter zijn maar ja je kan niet alles hebben groetjes en veel plezier maar dat zal wel lukken pa en ma van engel

• 08 Juli 2011 - 18:28

Hallo Allemaal :

• 09 Juli 2011 - 09:14

Gerda:

En of ik het lees Annemiek!!! Je begrijpt ik verwacht nu natuurlijk ook een foto van de dames in minirok en tijger print BH, moet toch wel ergens te vinden zijn in de States . Super leuk om te lezen en te zien wat voor prachtige dingen jullie allemaal doen, zien en ervaren. En je schrijft leuk! Tot het volgende verslag! Lieve groet Gerda en de meiden (want die lezen ook gretig mee hoor). Jill voor AenF was voldoende reden om SF een super gave stad te vinden